دستگاه فتوکپی رنگی

فتوکپی رنگی استوک کونیکا

دستگاه فتوکپی رنگی

دستگاه فتوکپی رنگی که نسخه جدیدتری نسبت به دستگاه فتوکپی سیاه و سفید است، همانند دیگر دستگاه های چاپی، نقش مهمی در چاپ و نشر دارد. اولین دستگاه های فتوکپی که به بازار آمدند، تحول عجیبی در صنعت چاپ ایجاد کردند. چاپ تصاویر رنگارنگ و کتاب های مصور رنگی، با وجود این دستگاه ها، ممکن شد. با دستگاه فتوکپی، از یک نسخه رنگی، می توان هزاران نسخه مشابه را چاپ کرد. تصور کنید تا چه حد کار بشر با پیدایش این دستگاه ها راحت شد. برگه ای که می خواهید کپی کنید، روی سطح شیشه ای دستگاه فتوکپی قرار می دهید و دقیقا همان رنگ هایی که می خواهید، روی سطح کاغذ چاپ می شود. شاید شما تنها چند دکمه را فشار دهید اما درون دستگاه، مکانیسم های بسیاری شکل می گیرد تا برگه خروجی، دقیقا همان چیزی که انتظار دارید شود.

نحوه کارکرد فتوکپی

دستگاه فتوکپی از ترکیب دو ترفند فیزیکی کار می کند. یکی از آن ها الکتریسیته و دیگری هدایت نور است. اگر دقت کرده باشید زمانی که کاغذ را روی دستگاه می گزارید، با یک دکمه، اسکن نوری انجام می شود. درواقع با تابش نور، قسمت هایی که در کاغذ رنگ دارند و یا نوشتاری هستند، روی صفحه سایه ایجاد می کنند. تا اینجای کار، ما تمام بخش هایی که لازم به چاپ آن داریم، به سایه ای از بار الکتریکی تبدیل کرده ایم. حال کافی است که ذرات تونر را به سطح کاغذ بپاشیم. همه ذرات جذب کاغذ می شوند و درست در جایی قرار می گیرند که باید باشند. برای این که عملکرد جذب ذرات را بیشتر متوجه شوید، به یاد بیاورید زمانی که شانه پلاستیکی مو را به موهای تمیزتان می زنید و موها به سمت شانه جذب می شوند، چه اتفاقی می افتد. در دستگاه فتوکپی نیز، دقیقا همین اتفاق رخ می دهد. رنگ ها به سمت بار الکتریکی مخالف خود، جذب می شوند.

تونر دستگاه

دستگاه های فتوکپی رنگی تنها با چهار رنگ جوهر به نام تونر، هزاران رنگ را تولید می کنند. دستگاه های فتوکپی رنگی در فرایندی به نام “xerography.” یا زیروگرافی، با ترکیب رنگ قرمز، آبی، زرد و سیاه، فتوکپی رنگی را انجام می دهند. اولین دستگاه فتوکپی رنگی جهان در سال ۱۹۷۸ تولید شد که نسخه سیاه و سفید آن توسط مخترع دستگاه فتوکپی، “چستر کارلسون” ساخته شد.

اجزای سازنده در فتوکپی رنگی

درام

لوله استوانه ای که معمولا به رنگ زرشکی وسبز است، در دستگاه فتوکپی با نام درام شناخته می شود. در درام اولین تصویر کپی شکل می گیرد.

یونیت شارژ

عمل باردار کردن درام برای چاپ عناصر رنگی، توسط یونیت شارژی ایجاد میشود که در بالای درام قرار گرفته است.

تونر

یکی از بخش های مهم داخلی فتوکپی رنگی است که به صورت پودری است. این ذرات که از نوعی پلاستیک با بار منفی هستند، در دو نوع مشکی و رنگی در بازار موجود هستند. نکته مهمی که در انتخاب تونر باید توجه کرد، اورجینال بودن آن است. دستگاه های فتوکپی رنگی قابلیت شارژ مجدد دارند و لازم است از تونری که فابریک است استفاده شود تا دستگاه دچار مشکل نشود.

یونیت ظهور

یونیت ظهور که از دو قسمت تونر و دولوپر تشکیل شده است، به عملیات انتقال تونر به سطح درام کمک می کند. دولوپر (Developer) در علم عکاسی به معنای آشکار کننده و ظاهر کننده است. به دولوپر، پودر سنگین هم می گویند که دارای خواص مغناطیسی نیز هست. همین خواص مغناطیسی منجر به انتقال ذرات باردار تونر، به سطح درام می شود.

هیتر

آخرین مرحله برای تصویر چاپ شده، هیتر است. هیتر فیوزینگ، پس از پخش تونر بر روی کاغذ با گرمایی که ایجاد می کند باعث پختن رنگ بر روی کاغذ می شود.

موتور

اجزایی که تا کنون گفته شد در کیفیت چاپ تصویر اهمیت ویژه ای داشتند. اما همه برای کارکرد این دستگاه، نیاز به چندین قطعه دیگر هم هست. موتور دستگاه کپی، یکی از مهترین اجزای سازنده دستگاه فتوکپی است چرا که باعث چرخش رول ها و چرخ دندها می شود. این که کاغذ از کدام سمت وارد شود و تصویری با کیفیت ایجاد کند، به موتور دستگاه وابسته است. در دستگاه فتوکپی رنگی، بخش های دیگری همچون صفحه کلید و لیزر دستگاه وجود دارند که هر کدام، نقش خاصی را در این دستگاه ایفا می کنند.

جمع بندی و سفارش

یک دستگاه کپی رنگی با کاربری سیاه و سفید می باشد. این دستگاه فتوکپی یکی از دستگاه های با کیفیت و محصولی از برند معتبر جهت انجام کارهای با حجم بالا بسیار مناسب و پرکاربرد می باشد. با توجه به اینکه این دستگاه در سه مدل استوک، بازسازی شده و آکبند در بازار موجود است. از اینرو نباید از هر مرکزی اقدام به خرید آن نمود.

بهترین راه خرید این مدل دستگاه کپی خرید آن به صورت آنلاین است. همچنین فروشگاه کپی ایران در میان سایر فروشگاه ها از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین چنانچه قصد خرید این دستگاه کپی را داشتید توصیه می کنیم آن را از فروشگاه کپی ایران خریداری نمایید. با مراجعه به سایت فروشگاه می توانید ویژگی ها و مشخصات دستگاه را مشاهده کنید. پس از مشاهده ویژگی ها می توانید نسبت به خرید دستگاه اقدام نمایید.

دستگاه فتوکپی رنگی این تیپ دستگاها جهت انجام کارهای با حجم متوسط با پیرنت رنگی و سیاه سفید بسیار مناسب و پرکاربرد می باشد. با توجه به اینکه این دستگاه در سه مدل استوک، بازسازی شده و آکبند در بازار موجود است. از اینرو نباید از هر مرکزی اقدام به خرید آن نمود.

بهترین راه خرید این مدل دستگاه کپی خرید آن به صورت آنلاین است. همچنین فروشگاه کپی ایران در میان سایر فروشگاه ها از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین چنانچه قصد خرید این دستگاه کپی را داشتید توصیه می کنیم آن را از فروشگاه کپی ایران خریداری نمایید. با مراجعه به سایت فروشگاه می توانید ویژگی ها و مشخصات دستگاه را مشاهده کنید. پس از مشاهده ویژگی ها می توانید نسبت به خرید دستگاه اقدام نمایید.

لطفا جهت اطلاع کامل در مورد دستگاه فتوکپی رنگی اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.