ایرادات دستگاه فتوکپی

ایرادات دستگاه فتوکپی

ایرادات دستگاه فتوکپی

برای برطرف کردن ایرادات دستگاه فتوکپی راه کارهای متفاوتی وجود دارد. اما قبل از آن باید ایرادات شناسایی شوند. و در مرحله بعد به رفع کردن آنها پرداخت. در این مقاله ما کاربران را با برخی از این خطاهای روتین دستگاه فتوکپی آشنا می کنیم. و راهکارهای مربوط را هم تا حدودی بیان خواهیم کرد.

مچاله یا چین و چروک دار کردن برگه‌ها

حتماً با این مورد مواجه شده اید که برگه‌ای که از دستگاه کپی بیرون می‌آید. حسابی چروکیده شده است. انگار برگه درون دستگاه مچاله شده و هنگام بیرون آمدن، یک اتوی ساده نیز خورده‌اند.

صفحه‌های مچاله شده، بیشتر ناشی از غلطک خراب و فرسوده یا رولرهای چسبناک است. برگه‌ ورودی کاغذ خراب و مرطوب نیز می‌تواند باعث این مشکل شود. هر گونه رطوبت و گرد و خاک در تونر و رولر و غلتک دستگاه، باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. برای برطرف این مشکل نیاز به تعمیرکار متخصص است و تعمیر فکس در این حالت، توسط کارکنان شرکت مقدور نیست.

گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که به تعمیر دستگاه کپی نیازمند است، گیر کردن کاغذ هنگام واردن شدن یا بیرون آمدن کاغذ است. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد. از جمله وزن و جنس کاغذ. کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه نیز متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ وجود دارد.

گیر کردن کاغذ به راحتی با باز کردن دستگاه کپی و بیرون کشیدن کاغذ قابل برطرف شدن است. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

کپی بسیار تاریک یا روشن

از طریق منوهای دستگاه کپی، رنگ برگه بیرون آمده را می‌توان تنظیم کرد. این تنظیمات، می‌تواند مشکل را به طور موقت برطرف کند. اما متعاقباً مشکلات دیگری مانند سایه دار کردن عکس‌ها و متن‌ها، یا سیاه شدن بیش از حد ایجاد می‌شود. بهترین راه حل در این وضعیت، بازگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت اولیه است.

همچنین ممکن است، عمر تونر دستگاه در حال تمام شدن باشد یا این تونر با دستگاه هماهنگ باشد. بهتر است در این گونه موارد، تعویض تونر، بهترین گزینه تعمیر فکس به حساب می‌آید.

ایرادات تونر یا کارتریج دستگاه فتوکپی

اگر تونر یا کارتریج شما خالی یا خراب باشد، کپی‌های کمرنگ یا بی کیفیت ارائه می‌دهد. این مشکل می‌تواند با پر کردن کارتریج یا تعویض آن، برطرف شود. اما اگر با این روش از تعمیر کپی جواب نگرفتید، یکی از دو مشکل زیر ممکن است پیش آمده باشند.

خطای تولید کننده

کارتریج یا جوهر مورد استفاده در دستگاه کپی از کیفیت خوبی برخوردار نیست و باید به شرکت ارائه دهنده، بازپس داده شود.

مشکل ناهماهنگی: هر دستگاه کپی خاص، با یک نوع جوهر و کارتریج کار می‌کند. در نتیجه اگر از یک کارتریج ناهماهنگ استفاده کنید، مشکل برگه کپی‌های کمرنگ به وجود می آید.

افتادن خط روی برگه‌های فتوکپی

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک برگه ساده برای کپی داخل دستگاه بگذارید و برگه‌ای با خطوط افقی تحویل بگیرید. وقتی این خطور افقی روی برگه‌های متنی می‌افتند، متن به حالت ناخوانا در می آید و برگه کپی شده، دیگر قابل استفاده نیست.

در صورتی که درام دستگاه کثیف یا خراب شده باشد، دستگاه کپی این خطوط افقی را روی کاغذ بگذارد. تعویض درام، یکی از راه‌حل‌های بر طرف کردن و تعمیر کپی است. ایرادات بیشتر را باید با تعمیرکار متخصص در میان بگذارید.

ایجاد لکه‌هایی روی صفحه

لکه های نامتقارن و نامنظم روی کاغذ که به شکل نقطه های کوچک و بزرگ، یکی دیگر ازایرادات دستگاه فتوکپی  است. برای تعمیر کپی در این حالت، می توانید با تمیز کردن تونر و درام دستگاه، این مشکل را تا حدی برطرف کنید. همچنین تمیز کردن شیشه دستگاه نیز در تعمیر کپی تاثیرگذار است. اگر با این کار نیز، دستگاه کپی تعمیر نشد، تعویض درام دستگاه می‌تواند کارساز باشد.

جهت کسب اطلاعات کافی در مورد دستگاه فتوکپی  کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.