مزایا و معایب دستگاه استوک

زیراکس-wc5645

مزایا و معایب دستگاه استوک

از مزایا و معایب دستگاه استوک میتوان به قیمت آن اشاره کرد. مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک تفاوت قیمت بین یک دستگاه استوک و دستگاه آکبند است. این تفاوت در مینیمم ترین حالت از چند برابر شروع می شود. و گاه به دهها برابر می رسد. یک دستگاه استوک به قیمت واقعی ۲ میلیون تومان احتمالا قیمت آکبند آن ۶میلیون تومان به بالاست. و گاه به ۲۰ میلیون هم می رسد .

چرا دستگاههای استوک بسیار تمیزند؟

۱ – بروکراسی اداری در این کشورها وجود ندارد.

۲- دانشجوها بدنبال کپی کردن جزوات اساتید نیستند بدلیل نظام خاص آموزش عالی.

۳ – تعمیرات و نگهداری این دستگاهها بطور منظم و با اسلوب صحیح توسط همان شرکتهای سازنده آنها صورت میگیرند.

در حقیقت بهنگام خرید یک دستگاه کپی هزینه خدمات و نگهداری آن دستگاه را هم خریده اید ( به استثنای تونر ومواد مصرفی ) هر قطعه ای عمر تعریف شده خود را دارد مطابق جدول تعریفی تکنسینهای فنی شرکت منتظر خرابی دستگاهها نمی مانند هر قطعه ای را بهنگام یا فبل از به پایان رسیدن عمر آن عوض میکنند.
این دستگاهها پس از جمع آوری دوباره مورد بازبینی قرار میگیرد. اکثر قطعات معیوب آن عوض می شود. با یک سری مواد مصرفی نو (درام – تونر) آماده فروش به سایر کشورها بعنوان یک دستگاه استوک می گردد.

 

چرا دستگاه های استوک بازسازی می شوند؟

در کشوری که یک دستگاه رده خارج گردیده فروش مواد مصرفی و قطعات آن نیز قطع می شود تا دارندگان این دستگاهها بیشتر وادار و ترغیب به تعویض دستگاه خود با یک دستگاه آکبند گردند از طرفی در شرکت ارائه دهنده مقدار زیادی قطعات و مواد مصرفی موجود است که نمی خواهد آنها را در بازار داخلی ارائه کند پس بهترین راه این است که آنها را در دستگاههای دست دوم جایگزین کرده ومصرف کند تا دستگاه استوک آنها نیز هم وضعیت تمیز تری داشته و سریعتر و راحتتر مشتریان خارجی را جلب کنند…
مجموعه فرآیند بالا موجب می شود یک دستگاه استوک با کارآیی مورد قبول و راضی کننده با قیمت بسیار مناسب در اختیار ما قرار یرد

 

معایب دستگاه استوک

۱- بازار دستگاههای استوک چنان گرم است که گاه (اغلب توسط دلالان ترکیه ای یا اماراتی ) بدون اتمام فرآیند ذکر شده بالایی خریداری میگردد. یعنی این دلالان با مراجعه مستقیم خود به بانکها و ادارات… و فروشندگان رده ۳ در کشورهای پیشرفته اقدام به خرید دستگاه دست دوم میکنند. به قیمت بسیار ارزان کرده و آنها را بعنوان دستگاه استوک می فروشند … چنین دستگاهی بطور طبیعی موجبات نارضایتی مصرف کنندگان خواهد شد …
۲- گاه بعلت عدم آگاهی خریداران یک دستگاه کار کرده در ایران که بسیار از آن کار کشیده شده است. با نام استوک اروپا به خریداران عرضه می شود. طبیعی است که در چنین حالتی خریدار آن متضرر و کاملاٌ نا راضی خواهند بود.

انواع دستگاه استوک و مزایا و معایب دستگاه استوک

۱- دستگاههای استوک اروپایی

– این دستگاهها با برق ۲۲۰ ولت کار می کنند و مشکل خاصی برای استفاده آن در صورت موجود بودن قطعات و مواد مصرفی و تامین بودن آنها نیست.

۲- دستگاه استوک آمریکایی یا یا زاپنی.

– این دستگاهها با برق ۱۱۰ ولت کار می کنند. و چون سیستم دستگاهها بگونه ای است. که بعضی قسمتهای آن با برق مستقیم شهری کار میکنند. پس باید از یک تبدیل برق ۲۲۰ به ۱۱۰ استفاده شود. مشکل اساس وقتی پیش می آید. که این سیستها دچار ایراد شوند. در این صورت پیداکردن این قطعات که با برق مستقیم ۱۱۰ ولتی کار میکنند. سخت خواهد بود مثلاٌ یک لامپ اسکنر یا هیتر ۱۱۰ ولتی در ایران پیدا نمی شود.
برای تشخیص یک دستگاه ۱۱۰ ولتی با ۲۲۰ ولتی به کار کردن آن با برق ۲۲۰ ولت نباید اعتماد کرد چراکه امکان دارد. ترانس تبدیل داخل دستگاه کار گذاشته شود. بلکه باید مشخصات برق مصرفی را در روی برچسب سریال نامبر مورد بررسی قرار داد.

راههای تشخیص  دستگاه استوک واقعی با دستگاه کار کرده در ایران

برای اینکار چند پیشنهاد بسیار مفید است:

۱- دستگاههایی بخرید که تازه استوک شده اند.

دستگاههای تازه استوک شده در قسمت مشاوره خرید هر دستگاه زیر جدول اطلاعات دستگاهها آورده شده است . در حقیقت با خرید یک دستگاه تازه استوک شده این مهلت را از دلالان درجه دو برای ارائه آن به شما میگیرید دستگاهها تازه استوک شده همیشه توسط شرکتهای بزرگ سازنده آن خریداری می شود و در حقیقت درجه دوم آن فعلا در بازار کشورهای اروپایی هم موجود نیست تا دلالان اقدام به خرید آن کرده باشندو چون تازه وارد بازار ایران می شوند کار کرده آن نیز در ایران کم است پس احتمال اینکه کار کرده ایران باشد نیز کم است …

۲- هرگز از یک همکار یا همصنف خود دستگاه دست دوم نخرید.

اگرچه ظاهرا بسیار تمیز باشد و فروشنده آن دهها تعریف و دلیل برای فروش آن به شما آورده باشد – عادت بدی که بعضی از صاحبان دستگاهها دارند این است که با تبحر و نجربه ای که دارند اقدام به خرید یک دستگاه استوک واقعی میکنند و از آن آنقدر کار میکشند که چندین برابر خرید خود سود میکنند و بعد که دستگاه از نفس افتاد آنرا به بهانه هایی مانند یک دستگاه اضافی دارم … یا می خواهم فتوکپی کردن یا چاپ کردن را کنار بگذارم یا مال یه نفره که اصلا باهاش کار نکرده و نظایر این … دستگاه خود را به کاربران ناشی و ناوارد می فروشند و دوباره و چند کاره این عمل را تکرار میکنند . پس توصیه اکید و دوستانه ما … هرگز از یک همکار حتی به قیمت ناچیز و زیر بازار دستگاه خریداری نکنید.

۳- دستگاه استوک را از شرکت معتبر خریداری کنید.-

یک شرکت معتبر حتما از فروش یک دستگاه بسیار کار کرده و معیوب خودداری خواهد کرد. چرا که تا حدودی فکر آتیه خود و دیدگاهی که بعداٌ شما نسبت به او خواهید داشت را میکند حتماٌ نمیخواهد. یک مشتری خوب را از دست دهد. او می داند که شما یک خریدار واقعی هستید. و هر چند سال یا زودتر برای توسعه کارتان یک یا چند دستگاه خواهید خرید. همینطور می خواهد شما آنقدر راضی باشید. که خدمات و مواد مصرفی خود را هم توسط او تهیه کنید … توصیه ما … فقط مواظب قیمت خرید باشید.

جهت کسب اطلاعات کافی در مورد معایب و مزایای دستگاه فتوکپی استوک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.