فتوکپی تکثیر زیراکس

Showing all 3 results

 زیراکس به عنوان یک دستگاه نسخه برداری شناخته می‌ شود که از جوهر مایع استفاده نمی‌ کند. پیشوند زیرو یک کلمه یونانی به معنای خشک می‌ باشد. دلایل استفاده از پیشوند زیرو در دستگاه زیراکس این است که دستگاه از جوهر استفاده نمی ‌کند.

طرز کار دستگاه زیراکس

طرز کار دستگاه زیراکس به این صورت است که برای ایجاد تصویر از مواد رسانای نوری استفاده می‌ کنند. استفاده از رسانای نوری مهم‌ترین ایده‌ به کار رفته در دستگاه زیراکس به شمار می رود.

رسانای نوری به عنوان یک ماده فقط در معرض نور رسانای نسبتا خوبی دارد. به عبارتی دیگر این ماده در تاریکی از رسانای ضعیفی برخوردار می‌باشد. بهتر است بدانید که رسانای نوری که در دستگاه‌ های زیراکس استفاده می‌شود از سلنیوم یا از ترکیبات سلنیوم‌دار تشکیل شده است. لازم به ذکر است که در این دستگاه استوانه فلزی مدوری که سطح آن  با لایه‌ای نازک از ماده رسانای نوری پوشانده شده است قرار دارد که به آن درام می‌ گویند.

ابتدا درام را باردار می ‌کنند.یعنی در تاریکی به سطح درام بار مثبت می‌ دهند. سپس در مرحله بعد با استفاده از این بار مثبت ایجاد شده بر روی درام تصویر ایجاد می‌ کنند.

در مرحله بعد تونر را به دلیل اینکه بار منفی دارد بر روی سطح درام می ‌پاشند. بنابراین تونر به دلیل وجود بار منفی فقط به نقاطی که بار مثبت دارند می ‌چسبد. بنابراین تصویر در این مرحله قابل رویت می‌ شود.

تصویری که در این مرحله ایجاد شده است. را از درام بر روی کاغذ منتقل می‌ کنند. به این صورت که کاغذ خام را باردار مثبت می‌ کنند و کاغذ را دور درام زیراکس قرار می‌دهند، سپس تونر به دلیل بار منفی که دارد از سطح درام به سطح کاغذ منتقل می‌ شود. بدین ترتیب تصویر بر روی کاغذ به وجود می‌ آید.

در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد

زیراکس

زیراکس ۵۸۷۵