خرید یک دستگاه فتوکپی

توشیبا 4555

خرید یک دستگاه فتوکپی

آیا منظور شما از خرید یک دستگاه فتوکپی درآمد اقتصادی است. یا اینکه بعنوان یک خدمات جنبی نوعی مکمل کار شما که بیشتر جنبه های غیر مادی را در بر می گیرد. ایندو عامل اگرچه می توانند. در مدلهایی همدیگر را هم پوشانی کنند. منتهی وقتی پارامترهای دیگری مثل قیمت یک دستگاه و … نیز لحاظ شوند. بهتر است. تکلیف خود و هدف از خرید یک دستگاه را کاملاٌ روشن کرده و در پی تامین آن هدف اقدام به خریداری دستگاه با مدل خاصی بکنید.

کاربری خاص یک دستگاه فتوکپی

دستگاهها کاربری مختلفی دارند. بعضی از آنها کیفیت را مد نظر قرار می دهند. و بعضی کمیت و طولانی بودن عمر دستگاه بعضی از دستگاهها برای تعداد ماهانه ای از تیراژ یا کار کرد تعریف شده اند. که تجاوز از آن می تواند. به دستگاه شما آسیب برساند. و بصرفه بودن ان را زیر سوال ببیرد. یا اینکه زودتر خراب می شوند. و قطعات آن مستهلک می شود. پس مهم است. که ما کاربری خاصی را که منظور ما از خرید یک دستگاه فتوکپی را تعریف می کند. مشخص کرده و نسبت به آن مدل اقدام به خریداری دستگاه کنیم.

محل و موقعیت مورد استفاده یا کار دستگاه

محل کار شما اینکه در یک محیط اداری هستید. یا نه یا اینکه محل کسب و کار شما نزدیک به کدام دانشگاه یا دانشکده یا مدرسه است. در مرکز شهر هستید. یا نه نزدیک به شهرداری یا یک اداره خاص هستید. یا نه همه از نکات مهمی هستند. که کاربری شما را تعریف میکنند. برای مثال دستگاهی که در جوار یک دانشکده معماری بکار گرفته می شود. با دستگاهی که در نزدیک یک مدرسه دو کاربری کاملا متفاوت هستند. دستگاهی که در یک دکه مطبوعاتی با دستگاهی در یک واحد انتشارات هست. کاملا فرق میکند یک دکه مطبوعاتی باید حجم دستگاه و فضایی را که اشغال میکند. در نظر بگیرد و معمولا کاربری متفرقه را در نظر می گیرد. تا یک دستگاه به منظور تکثیر دانشجویی.

کارآیی دستگاه و انتخابی منطبق بر کاربری خاص شما

اصولا دستگاهها در سه کارایی از نظر تعداد کارکرد ماهانه تعریف می شوند.

دستگاههای متفرقه یا رومیزی

که برای کارهای متفرقه مانند کپی از شناسنامه یا کارت ملی یا یک سند که عموما به تعداد زیاد درخواست نمی شوند. یعنی تیراژ تکثیر آنها از یکی دو تا تجاوز نمی کند.

 دستگاههای متوسط

به دستگاههایی اطلاق می شود. که علاوه بر انجام کپی متفرقه با تیراژ محدود کار سری و تعداد نیز تا حدود ۲۰ برگ از هر برگ یا سند انجام می دهد.

دستگاه تکثیر

که برای کار با تیراژ بالا مد نظر قرار می گیرد و بسته به قدرت هر دستگاه تیراژ ماهانه مورد نظر شما را تامین می کند . توجه داشته باشید که انتخاب یک مدل در کاربری خاص رمز کلیدی موفقیت شما در این حرفه است. پس دقت لازم را در انتخاب کارایی دستگاه بخرج دهیم.

تامین و بصرفه بودن قطعات و مواد مصرفی

بعضی مدلها دستگاه های بسیار خوبی هستند. اما متاسفانه قطعات آنها نایاب هست و صاحبان دستگاهها را به هنگام خراب شدن یک قطعه دچار درد سر زیادی میکنند. امکان دارد دهها روز دستگاه خراب بماند تا شما قطعه مورد نظر را تهیه فرمائید. یا تکنسین شما آن را برایتان مهیا کند ÷س باید دقت داشته باشیم که دستگاه مورد نطر ما از نظر بورس بودن قطعات در چه سطحی از تنوع قرار دارد – قیمت مواد مصرفی هم بسیار مهم است شخصا بسیاری از دستگاهها را خصوصاٌ در ادارات مشاهده کردم که بعلت گران بودن مواد مصرفی اصلاٌ صرف اقتصادی ندارد منتها بعلت دولتی بودن ارگان مربوطه کسی اهمیت چندانی به آن نمی دهد در حالیکه همین ارگان می توانست با یک کارشناسی مناسب دستگاه مناسبتری خریداری کند.

جهت کسب اطلاعات کافی درمورد  دستگاه فتوکپی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.