تاریخچه دستگاه ریسوگراف

آشنایی با ریسوگراف rp

تاریخچه دستگاه ریسوگراف

تاریخچه دستگاه ریسوگراف موضوعی است. که شاید برای افراد علاقه مند به صنعت چاپ جذاب باشد. در این بخش قصد داریم داستان تولید و توسعه این دستگاه چاپ را بیان کنیم. تا کمی بیشتر با تاریخچه آن آشنا شوید.

ساخت جوهر

در این بخش در ابتدا به نحوه آغاز ایده و طراحی این دستگاه چاپ می پردازیم. تاریخچه آغاز طراحی و ساخت ریسوگراف به سال ۱۹۴۶ و روز دوم سپتامبر در کشور ژاپن باز می گردد. در پایان جنگ جهانی دوم نوبورو هایاما وارد دانشگاه شد. این دانشجو برای تامین هزینه های تحصیل خود مجبور به پیدا کردن یک شغل بود و برای این کار وارد صنعت چاپ شد.

هایاما یک جوان پرشور و بلند پرواز بود. که همواره شعار او این بود که مردم نباید آرمان های خود را گم کنند. زیرا در این صورت آینده ای برای کشور ژاپن موجود نخواهد بود. هایاما معتقد بود. که همه افراد برای تضمین آینده خود باید به دنبال اهداف و آرزوی های خود باشند.

هایاما بر اساس ایده خود کارخانه خود را با نام ریسوشا به معنای ایده آل تاسیس کرد. و ۱۸ ماه بعد توانست اولین جوهر امولسیون ژاپن را با نام ریسو اینک به بازار عرضه کند. ساخت این جوهر گام مهمی در زمینه صنعت چاپ و تاریخچه دستگاه های ریسوگراف برداشت.

طراحی و ساخت و تاریخچه دستگاه ریسوگراف

هایاما در کارخانه خود تنها به ساخت و طراحی جوهر اکتفا نکرد. و مدت ها بعد به طراحی و ساخت دستگاه های چاپ روی آورد. در سال ۱۹۷۷ این کارخانه اولین دستگاه چاپ خود را برای مصارف خانگی طراحی و به بازار عرضه کرد. این دستگاه تنها با ورود به بازار، تحولی عظیم در عرصه چاپ ایجاد کرد. و افراد زیادی آن را برای خود تهیه کردند.

در سال ۱۹۸۰ این کارخانه فعالیت های خود را در زمینه ساخت دستگاه های چاپ اداری تحت عنوان ریسوگراف آغاز کرد. این دستگاه چاپ به گونه ای طراحی شده بود. که کاربران می توانستند با هزینه ای بسیار کم تر نسبت به دیگر دستگاه های چاپ تعداد بالاتری از فایل های مورد نظر خود را چاپ کنند.

در سال ۱۹۸۴ ریسوگراف های پیشرفته تری به بازار عرضه شد. این دستگاه های چاپ عنوان ریسوگراف ۰۰۷ داشتند. و در آن زمان به ربات های چاپی معروف شدند. این نوع از ریسوگراف ها در آن زمان می توانست. تمامی عملکردهای مورد نیاز برای چاپ را با یکدیگر ادغام کند. و آن را در یک واحد یکپارچه انجام دهد.

استفاده از این دستگاه چاپ در مقایسه با دستگاه های دیگر بسیار ساده تر شده بود و افراد می توانستند کارهای چاپی با حجم بالا را با سرعت بیشتر و هزینه کم تر انجام دهند. در حال حاضر دستگاه های چاپ ریسوگراف خانگی و اداری به یکی از معتبرترین دستگاه ها و برندهای جهان تبدیل شده است. و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایش جهانی محصولات

در این بخش از تاریخچه دستگاه های ریسوگراف با مراحل جهانی شدن محصولات این برند بیشتر آشنا می شویم. در سال ۱۹۸۶ اولین شعبه خود را در ماساچوست آمریکا تاسیس کرد. این فعالیت اولین گام از جهانی کردن محصولات این برند با کیفیت به شمار می رود.

از طریق این شعبه، ریسو به تدریج توانست. جای خود را در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی باز کند. در حال حاضر این کمپانی بیش از ۲۰ شرکت تابعه در کشورهای جهان دارد و فعالیت های خود را به صورت بین المللی انجام می دهد.

در ادامه تاریخچه دستگاه های ریسوگراف بهتر است بدانید که این کمپانی تنها به تاسیس شعبه در کشورهای دیگر اکتفا نکرده است؛ بلکه در سال ۱۹۹۹ اولین کارخانه خود را نیز در کشور چین تاسیس کرد. در حال حاضر چندین کارخانه این برند جهانی در ژاپن، چین و تایلند موجود است. که محصولات خود را به بیش از ۱۸۰ کشور جهان صادر می کنند.

طراحی و ساخت ریسوگراف های رنگی

در ادامه مطالعه تاریخچه دستگاه های ریسوگراف به ساخت و طراحی ریسوگراف های رنگی می رسیم. این کمپانی جهانی همواره به دنبال پیشرفت و ارتقا محصولات خود بوده و هیچ گاه در یک سطح باقی نمانده است. در سال ۲۰۰۳ این کمپانی اولین نسل ریسوگراف های رنگی خود را تحت عنوان ریسوگراف های اچ سی با سرعت بالا به بازار عرضه کرد.

این دستگاه های چاپ سرعت و هزینه های چاپ رنگی را بسیار کاهش دادند. و از این رو در مقایسه با دیگر دستگاه های چاپ موجود در بازار از استقبال قابل توجهی برخوردار شد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی نسل جدید دستگاه های ریسوگراف رنگی را با عنوان com color به بازار عرضه کرد که توانست بسیاری از نواقص دستگاه های چاپ موجود در بازار را پوشش دهد.

در حال حاضر این کمپانی به صورت جهانی مشغول به فعالیت، طراحی و تولید انواع دستگاه های چاپ است. و همواره به دنبال ایجاد تغییرات مثبت برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه های چاپ می باشد. با مطالعه مختصری از تاریخچه دستگاه های ریسوگراف متوجه سابقه طولانی و کیفیت بالای محصولات این برند خواهیم شد. و می توانیم با اعتماد بیشتری اقدام به خرید این محصولات کنیم.

آشنایی با دستگاه ریسوگراف

بعد از آشنایی با تاریخچه دستگاه های ریسوگراف بهتر است. کمی با خود این دستگاه آشنا شوید. بهتر است بدانید. که ریسوگراف نام تجاری این محصولات است. و نه نام یک مدل خاصی از دستگاه های چاپ، اما در حال حاضر این دستگاه به صورت کلی برای تمامی دستگاه های چاپ این برند به کار می رود.

نام اصلی این دستگاه های چاپ داپلیکیشن است که کم تر کسی از آن استفاده می کند. این دستگاه برای چاپ فایل ها و تصاویر از مشابه دستگاه های استنسیل قدیمی است اما همراه با امکانات پیشرفته تر و جدیدتری به بازار عرضه شده است.

برای چاپ درون استوانه ای به نام درام نوعی مرکب خمیری شکل قرار گرفته است و کل سطح آن را درگیر می کند. یک پوشش نازک به نام مستر روی درام کشیده شده است. تا مرکب از آن عبور نکند. در جاهایی که قرار است طرح روی کاغذ کپی شود، بر روی سطح مستر منافذ ریزی ایجاد می شود. مرکب از این منافذ به بیرون تراوش می کند. و بعد از تماس کاغذ با مستر، طرح روی کاغذ ایجاد می شود.

ویژگی های دستگاه ریسوگراف

بعد از آشنایی با تاریخچه دستگاه های ریسوگراف در این بخش شما را با ویژگی های این دستگاه چاپ بیشتر آشنا می کنیم. قبل از خرید هر کدام از مدل های این دستگاه چاپ به این نکته توجه داشته باشید که در این دستگاه نمی توانید. کاغذهای مخصوص عکس، کاغذهای گلاسه و انواع مختلف کاعذهای را استفاده کنید. زیرا به دلیل جنس مرکب مورد استفاده، جوهر روی کاغذ پخش می شود.

کاغذ

ویژگی دیگر درباره کاغذهای مورد استفاده در دستگاه های ریسوگراف، ضخامت و وزن کاغذهای مورد استفاده است. در حالت کلی محدودیت خاصی برای کاغذهای قرار داده شده در دستگاه وجود ندارد. اما معمولا کاغذهای قرار داده شده در دستگاه، وزنی بین ۶۰ تا ۲۰۰ گرم دارند.

ویژگی دیگر آن که مرکب استفاده شده در دستگاه های ریسو معمولا نفوذپذیری بالایی دارند. و در صورت نازک بودن کاغذهای مورد استفاده، جوهر از سمت دیگر کاغذ دیده می شود. بنابراین بهتر است از این دستگاه برای چاپ دو طرفه استفاده نکنید.

سایز کاغذهای مورد استفاده در این نوع از دستگاه های چاپ معمولا سایز A4 است. اما در بعضی از مدل های مختلف این دستگاه می توان کاغذهای بزرگ تر مانند A3 و یا B4 را نیز استفاده کرد. در صورتی که سایز کاغذهای مورد استفاده برای شما مهم است. قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید.

کاهش هزینه ها

مهم ترین ویژگی و مزیت این دستگاه چاپ کاهش هزینه ها برای چاپ در تیراژهای بالا است. در دیگر دستگاه های چاپ به ازای افزایش تعداد هر برگ، هزینه چاپ افزایش پیدا می کند. اما این قضیه درباره دستگاه های ریسو متفاوت است. در این دستگاه ها هزینه چاپ با افزایش نسخه های چاپی کاهش پیدا می کند.

شما می توانید از این دستگاه برای چاپ تیراژهای بالای فاکتور، ارواق اداری، کارتکس، قبوض اداری و غیره با هزینه مناسب استفاده کنید.

مزایای استفاده از ریسوگراف

در این بخش از مقاله تاریخچه دستگاه های ریسوگراف، شما را با چند مزیت کلی این دستگاه ها آشنا می کنیم. یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه، سرعت چاپ بالای آن ها است. که به تعداد ۱۸۰ برگ در دقیقه می رسد. این در حالی است. که سرعت چاپ در دیگر دستگاه های چاپ کم تر از ۱۰۰ برگ در دقیقه است.

کیفیت

فرایند استنسیل سازی حین چاپ باعث می شود. که کیفیت نسخه های چاپ شده در تمامی موارد، یکسان باشد؛ یعنی کیفیت اولین برگه کپی شده همانند صدمین برگه عالی و یکنواخت باشد. از دیگر مزایای خرید این دستگاه چاپ می توان به پایین بودن هزینه های تعمیر، سرویس و نگه داری اشاره کرد. همانطور که می دانید بعد از خرید انواع دستگاه های چاپ شما باید به طور متوالی برای سرویس، شارژ و تعمیر دستگاه ها هزینه کنید. این هزینه در دستگاه های ریسوگراف بسیار کم تر است.

فاقد سیستم حرارتی

دستگاه های ریسوگراف بر خلاف دیگر دستگاه های چاپ، فاقد سیستم های حرارتی هستند. این مسئله باعث می شود. که استفاده طولانی مدت از دستگاه نیز موجب گرم شدن و داغ کردن آن نشود. در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی از خراب شدن دستگاه، ساعت ها از آن استفاده کنید.

هزینه برق مصرفی

هزینه برق مصرفی این دستگاه چاپ در مقایسه با انواع دیگر بسیار کم تر است. و در صورت استفاده مداوم نیز بابت برق مصرفی هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد. همانند دیگر دستگاه های چاپ شما می توانید. به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به دستگاه های دیجیتال مانند کامپیوترها وصل شوید و به تبادل اطلاعات مورد نیاز خود بپردازید.

زمان تهیه اولین کپی

اولین کپی در این دستگاه ها همانند دیگر دستگاه های چاپ، در مدل های مختلف متفاوت است. و بین ۱۶ تا ۵۷ ثانیه زمان نیاز دارد. امکان چاپ تک رنگ در این دستگاه به شما این امکان را می دهد که بتوانید. سفارش های کاری مختلفی را از مشتریان خود بگیرید و آن ها را به بهترین شکل انجام دهید.

خرید دستگاه ریسوگراف

بعد از آشنایی با ویژگی ها و تاریخچه دستگاه های ریسوگراف اگر مایل به خرید این دستگاه برای محیط کاری خود شدید. حتما آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. این دستگاه های چاپ به صورت استوک، بازسازی شده و یا آکبند در بازار موجود هستند و شما می توانید دستگاه مورد نیاز خود را از میان آن ها خریداری کنید.

کپی ایران یک فروشگاه اینترنتی است. که انواع مختلف دستگاه های چاپ از جمله انواع ریسوگراف را دارد. شما می توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه و ویژگی های دستگاه مورد نظر خود را مشاهده کنید. بعد از انتخاب دستگاه می توانید به صورت تلفنی آن را سفارش دهید.

کپی ایران اصل و اورجینال بودن تمامی دستگاه های خود را ضمانت می کند. و آن ها را همراه با گارانتی و ضمانت نامه به شما تحویل می دهد. شما می توانید. دستگاه ریسو مورد نظرتان را به صورت استوک، بازسازی شده و یا آکبند با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.