سرویس یونیت درام فتوکپی

درام مشکی اورجینال کونیکامینولتا

سرویس یونیت درام فتوکپی

سرویس یونیت درام فتوکپی از جمله سرویس های ضروری دستگاه است.  که باید هر از چندگاهی انجام شود. تا از افت کیفیت چاپ و حتی خرابی دستگاه جلوگیری شود. درام قطعه ای غلتک مانند و حساس به نور است. که ذرات تونر را جذب نموده و سپس به کاغذ منتقل می سازد. پس از هر بار انتقال ذرات تونر به کاغذ، درام، توسط قطعه ای با نام بلید تمیز می شود. و سپس سری بعدی جذب و انتقال تونر انجام می شود. لازم به ذکر است که درام تنها در فتوکپی های لیزری وجود دارد. و در فتوکپی های جوهر افشان نیازی به تمیز کردن درام نیست.

عواقب کثیف شدن درام

عملیات تمیز شدن درام توسط بلید، به هر دلیلی ممکن است به صورت کامل انجام نگیرد. این امر در طی مدت زمان موجب ظهور لکه ها و خطوط اضافی بر روی کاغذ های چاپی می شود. بنابراین برای اینکه کیفیت مناسب چاپ حفظ شود، لازم است که درام را به شیوه ای استاندارد و اصولی تمیز کنید. به علاوه به یاد داشته باشید که درام قطعه ای بسیار حساس است و باید در لمس کردن آن نهایت دقت را به عمل آورید. لمس محکم و کشیدن اشیای خشن روی این بخش می تواند منجر به از دست رفتن حساسیت دستگاه شود. این امر به طور قطع روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

البته این موضوع به این معنا نیست که برای این کار حتما احتیاج به مراجعه به متخصص یا کارشناس داشته باشید. با اندکی دقت و حوصله می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید و از هزینه های اضافی پرهیز کنید. خصوصا اگر کاربر دائمی دستگاه های چاپگر هستید، در ادامه با ما همراه شوید تا روش انجام این کار را به طور کامل فراگیرید.

مراحل سرویس یونیت درام فتوکپی

برای انجام این کار، ابتدا دستگاه را خاموش نموده و حتما آن را از برق بکشید.
درب دستگاه چاپگر را باز کنید.
معمولا داخل درب فتوکپی ها، نقشه ای کلی از قطعات اصلی فتوکپی قرار دارد. که به کمک آن می توان جای قطعات را یافت. به کمک این نقشه، درام را بیابید. (در برخی از دستگاه ها این نقشه در دفترچه راهنما قرار دارد.)
درام را بیرون بیاورید. (احتمالا پیش از این کار مجبور باشید. ابتدا تونر کارتریج را خارج نمایید.)
نوار میلار که یک نوار با تیغه پلاستیکی می باشد. را بیابید و به کمک آن سطح غلتک درام را پاک کنید. به طوری که هیچ اثری از تونر روی درام باقی نماند. برای جلوگیری از آسیب به درام، این کار را فقط با نوار میلار انجام دهید.

مرحله آخر

در انتها درام را در جای خود قرار دهید. از جای گیری درست و کامل آن اطمینان حاصل کنید.
تونر را نیز قرار دهید. و درب دستگاه را ببندید.
در انتها کیفیت کار خود را با تهیه یک کپی امتحان کنید.
البته لازم به ذکر است. که تمیز کردن درام در همه انواع دستگاه های فتوکپی به شیوه ذکر شده امکان پذیر نیست. در این موارد برای انجام این کار حتما باید به مراکز سرویس دهی دستگاه های چاپگر مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.