آشنایی با ریسوگراف rn

تعمیر ریسوگراف

آشنایی با ریسوگراف rn

آشنایی با ریسوگراف rn این امکان را برای شما فراهم می کند تا خریدی مطمئن انجام دهید. ریسوگراف rn از سری دستگاه های تکثیری می باشد که به دلیل داشتن کارایی و کیفیت بالا در مراکز چاپ و تکثیر حرفه ای بسیار کاربرد دارد.

این مدل دستگاه ریسوگراف یک دستگاه بسیار سریع می باشد که تصویر مورد نظر را اسکن و سپس با سرعت بالا به بخش چاپ منتقل می کند. شاید بد نباشد بدانید که دستگاه ریسوگراف محصول شرکت معتبر ژاپنی ریسوگراف است. شرکت ریسوگراف با تولید محصولات با کیفیت توانسته است برندسازی کند. از اینرو آشنایی با ریسوگراف rn نظر شما را به خرید این دستگاه جلب خواهد کرد.

ریسوگراف چیست؟

ریسوگراف نامی تجاری می باشد که شرکت ژاپنی آن را بر روی یکی از محصولات جدید خود گذاشته است. ریسوگراف دستگاهی می باشد که نوعی چاپ تلفیقی را به کاربر ارائه می دهد. در گذشته دستگاه های پلی کپی یا فتو استنسیل کار تکثیر را انجام می دادند.

اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها دچار یکسری تغییرات شدند. در حال حاضر از یک نمونه می توان مستر تهیه کرد و سپس به تعداد دلخواه آن را چاپ نمود.

اما سوال اینجاست که تفاوت دستگاه ریسوگراف با دستگاه فتوکپی در چیست؟ در دستگاه فتوکپی هزینه تمام شده برای هر برگ مشخص است. با افزایش تعداد برگه ها هزینه چاپ هم افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال اگر مبلغ هر برگ کپی ۱۰ تومان باشد هزینه چاپ برای ۲۰ برگ ۲۰۰ تومان و برای ۲۰۰ برگ ۲۰۰۰ تومان خواهد شد.

اما هزینه چاپ در ریسوگراف متفاوت تر از دستگاه فتوکپی است. هزینه چاپ در ریسوگراف تنها به هزینه مستر مربوط می شود. این بدان معنا است که با افزایش تعداد برگه های چاپ شده هزینه چاپ افزایش پیدا نمی کند. برای مثال اگر هزینه مستر در ریسوی A3 زن ۲۰۰ تومان باشد و هزینه هر برگ چاپ شده برای ۱۰ برگ ۲۰ تومان و برای ۲۰۰ برگ تنها ۱ تومان خواهد بود.

بنابراین انتخاب دستگاه ریسوگراف برای چاپ با تیراژهای بالا یک انتخاب ایده آل و مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن کیفیت چاپ در ریسوگراف برای تمامی برگه های چاپ شده یکسان است. این ویژگی ها باعث شده دستگاه ریسوگراف توسط اکثر کاربران انتخاب شود.

نکات مربوط به چاپ ریسوگراف rn

آشنایی با ریسوگراف rn و چاپ ریسو به شما کمک خواهد کرد در چه مواقعی ریسوگراف را به سایر دستگاه های فتوکپی ترجیح دهید. ریسوگراف برای چاپ برگه های بیشتر از ۲۰۰ عدد مناسب است. زیرا مستر دستگاه ریسوگراف یکبار مصرف می باشد. به این صورت است که بعد از اتمام چاپ مستر دور انداخته می شود و برای کار جدید باید دوباره مستر بسازید.

تعداد برگه ها

در صورتیکه تعداد برگه های شما کمتر از ۲۰۰ عدد بود بهتر است دستگاه فتوکپی را انتخاب کنید. اما برای تیراژهای با تعداد زیاد انتخاب ریسوگراف مناسب ترین انتخاب می باشد. مخصوصا تعداد برگه ها بالای ۱۰۰۰ باشد هزینه چاپ نسبت به دستگاه فتوکپی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد شد.

سرعت

اگر سرعت چاپ برای شما اهمیت دارد و یا اینکه دستگاه را برای مکان شلوغ می خواهید ریسوگراف بهترین انتخاب می باشد. سرعت چاپ در دستگاه های ریسوگراف ۱۳۰ برگ در هر دقیقه است.

چاپ رنگی و سیاه و سفید

دستگاه ریسوگراف می تواند در دو نوع چاپ رنگی و سیاه و سفید در بازار موجود هستند. البته در همه دستگاه های ریسوگراف یک درام مشکی وجود دارد که کار چاپ سیاه و سفید را انجام می دهد. در صورتیکه کاربر قصد چاپ رنگی را داشته باشد، باید برای هر رنگ یک درام اضافی تهیه کند.

برای تهیه چاپ رنگی باید ابتدا با درام اول رنگ اول چاپ شود. سپس برای ایجاد رنگ های دوم درام را تعویض کرده و رنگ دوم چاپ شود. اما در دستگاه های جدید ریسوگراف دو درام داخل دستگاه قرار دارد. چاپ دو رنگ توسط دستگاه امکان پذیر است. بنابراین امکان ترکیب رنگ ها در دستگاه ریسوگراف وجود ندارد.

کیفیت

کیفیت چاپ در دستگاه ریسوگراف علاوه بر نوع و مدل دستگاه به کیفیت مواد مصرفی هم بستگی دارد. استفاده از مرکب و مستر فابریک کیفیت چاپ را افزایش خواهد داد. هزینه چاپ در دستگاه ریسوگراف برخلاف دستگاه فتوکپی بسیار ارزان تر است. زیرا برخلاف دستگاه فتوکپی با افزایش تعداد برگه های چاپ شده هزینه افزایش پیدا نمی کند.

قابلیتهای ریسوگراف rn

قبل از خرید هر مدل دستگاه کپی بهتر است با مشخصات و ویژگی های دستگاه آشنایی لازم را پیدا کنید. بنابراین آشنایی با ریسوگراف rn یک امری ضروری محسوب می شود. دستگاه ریسوگراف rn از قابلیت های بسیار زیادی از قبیل امکان Zooming، صفحه نمایش لمسی، امکان اخذ نسخه اصلی به صورت کتاب و ورق برخوردار است.

قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی

قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی دستگاه باعث می شود روی بخش های خاصی از فایل های بزرگ زوم کرده و فقط آن ها را چاپ کنید. همچنین با این قابلیت می توانید فایل های حجیم را کوچک نمایی کرده و سپس آن ها را چاپ کنید. قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی کاربرد دستگاه را افزایش می دهد.

سرعت

کاربران با استفاده از این مدل دستگاه تکثیر می توانند اسناد، مدارک و برگه های خود را با کمترین هزینه و بالاترین سرعت تکثیرکنند. به جرات می توان گفت یکی از مزیت های قابل توجه دستگاه ریسو rn سرعت بالای آن در تکثیر می باشد. سرعت این مدل دستگاه کپی در حد سرعت ماشین های چاپ است. این قابلیت باعث شده است دستگاه ریسوگراف rn در بین کاربران از محبوبیت ویژه ای برخوردار باشد.

 فناوری

ریسوگراف از چند فناوری مختلف ساخته شده است. به همین خاطر سرعت کاری دستگاه های ریسوگراف به نسبت سایر دستگاه های کپی بیشتر می باشد. دستگاه ریسوگراف rn برای چاپ و تکثیر تعداد برگه های کمتر از ۲۰۰ عدد مناسب نیست. زیرا چاپ این تعداد برگه توسط این مدل دستگاه ریسوگراف مقرون به صرفه نخواهد بود.

کیفیت

دستگاه ریسوگراف rn به دلیل بهره گیری از اسکنر و فرآیند استنسیل سازی از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است. این بدان معنا می باشد که کیفیت چاپ اولین برگه با ده هزارمین برگه یکسان است. یکسان بودن کیفیت چاپ برگه های چاپ شده توسط دستگاه مزیت قابل توجه آن محسوب می شود.

قابلیت های دستگاه ریسوگراف rn باعث شده است کارایی و کیفیت این مدل دستگاه ریسوگراف مثال زدنی باشد. همچنین این مدل دستگاه ریسوگراف طوری طراحی شده است که استفاده از آن برای کاربران بسیار راحت و آسان می باشد. بنابراین استفاده از دستگاه ریسوگراف rn نیازمند تخصص و دانش خاصی نیست.

سریال دستگاه

بهتر است بدانید که هر سریال از دستگاه ریسوگراف rn قابلیت ها و ویژگی ها متفاوت می باشد. بنابراین آشنایی با ریسوگراف rn در سریال های مختلف امری ضروری است. زیرا دستگاهی متناسب با نیاز کاری خود را خریداری خواهید کرد. بنابراین آشنایی با ریسوگراف rn مانع هدررفت پول و انرژی شما خواهد شد.

این مسئله را با ذکر یک مثال برای شما روشن تر می کنیم. برای مثال دستگاه ریسوگراف مدل rn2150 از قابلیت اتصال به کامپیوتر برخوردار است. در حالیکه در مدل rn2050 اتصال به کامپیوتر جزء آپشن های اختیاری دستگاه می باشد. بنابراین انتخاب دستگاه کپی براساس نیازکاری شما متفاوت خواهد بود.

رنگهای ریسوگراف rn

دستگاه ریسوگراف از سه رنگ مشکی، قرمز و سرمه ای تشکیل شده است. امکان ترکیب کردن رنگ ها در دستگاه ریسوگراف وجود ندارد. این بدان معنا است که دستگاه از رنگ ها به صورت جداگانه استفاده می کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم کیفیت چاپ این دستگاه بی نظیر است.

تصویری که توسط این دستگاه چاپ می شود بسیار واضح می باشد زیرا کنتراست های نور و گرادیان در آن به صورت طبیعی چاپ می شود. از دیگر ویژگی های بارز این مدل دستگاه ریسوگراف این است که کاربر می تواند پروژه های خود را شخص سازی کند. به این صورت که تنظیمات مدنظر خود را اعمال کند.

امکانات جانبی

امکانات جانبی تا حد زیادی بر کارایی دستگاه تاثیر دارد. یکی از امکانات جانبی قابلیت ذخیره خودکار ADF می باشد. این قابلیت برای کاربر این امکان را فراهم می سازد که از نسخه اصلی چندین بار برای چاپ های متوالی استفاده کند.

قابلیت اتصال به کامپیوتر از دیگر ویژگی های جانبی دستگاه می باشد. این قابلیت باعث افزایش سرعت و کارایی دستگاه می شود. قابلیت اضافه کردن سیلندر جهت چاپ دو رنگ و یا بیشتر از دیگر امکانات جانبی ریسوگراف است. این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می کند تا فایل های مورد نظر را طبق نظر و سلیقه خود چاپ کنید.

خرید دستگاه ریسوگراف rn

خرید دستگاه ریسوگراف rn به دلیل کارایی و کیفیت بالای دستگاه یک انتخاب ایده آل به شمار می آید. با خرید این مدل دستگاه ریسوگراف می توانید از قابلیت ها و ویژگی های متعدد آن بهره مند شوید. آشنایی با ریسوگراف rn از نکات مهم قبل از خرید دستگاه می باشد.

بررسی دقیق مشخصات و ویژگی های دستگاه باعث می شود دستگاه را متناسب با نیازهای کاری خود انتخاب کنید. از ویژگی های بارز دستگاه های ریسوگراف سرعت بالای آن ها می باشد. به همین دلیل استفاده از این دستگاه در مراکز چاپ حرفه ای بسیار کاربرد دارد.

دستگاه ریسوگراف rn در انواع مختلفی از قبیل استوک، بازسازی شده و آکبند در بازار موجود است. دستگاه ریسوگراف rn استوک و بازسازی شده به دلیل اینکه دستگاه هایی کارکرده هستند باید از فروشگاه مطمئن خریداری شوند. خرید از فروشگاه معتبر باعث می شود خیال شما در خصوص اصل و اورجینال بودن دستگاه راحت باشد. بنابراین هیچ چیز مانند خرید از فروشگاه مطمئن نمی تواند خاطر شما را از سلامت دستگاه آسوده نگه دارد.

جمع بندی و کلام آخر

آشنایی با ریسوگراف rn باعث می شود با اطمینان خاطر بیشتری دستگاه را خریداری کنید. با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم دستگاه ریسوگراف rn یک دستگاه پرکاربرد می باشد. استفاده از این دستگاه در تمامی ادارات، سازمان ها، مراکز آموزشی و مراکز چاپ و تکثیر کاربرد دارد.

یکی از نکات مهم قبل از خرید دستگاه ریسوگراف rn آشنایی با ریسوگراف rn است. بررسی ویژگی های دستگاه باعث می شود خریدی مطابق با نیاز کاری خود انجام دهید. اضافه و یا حذف آپشن های اختیاری دستگاه بر قیمت دستگاه ریسوگراف rn تاثیرگذار است. بنابراین کاربر با حذف آپشن های غیر ضروری می تواند خریدی اقتصادی را انجام دهد.

فروشگاه معتبر

در صورتیکه کاربر قصد خرید دستگاه استوک و یا بازسازی شده را داشته باشد بهتر است آن را از فروشگاه معتبری خریداری کند. فروشگاه کپی ایران یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی فروش دستگاه های اداری می باشد. بنابراین این فروشگاه امکان خرید تلفنی را برای کاربران فراهم کرده است. فروشگاه کپی ایران خود وارد کننده دستگاه های چاپ در برندها و مدل های مختلف می باشد. تمامی دستگاه های چاپ این فروشگاه اصل و اورجینال هستند.

فروشگاه کپی ایران برای اطمینان خاطر بیشتر مشتری دستگاه های خود را به همراه گارانتی و ضمانت نامه به فروش می رساند. در صورت لزوم کاربر می تواند با مشاوره گرفتن از مشاورین متخصص این فروشگاه انتخاب راحت تری را انجام دهد. مشاورین متخصص فروشگاه کپی ایران به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان می باشند. کاربر بعد از آشنایی با ریسوگراف rn می تواند به سایت فروشگاه مراجعه و دستگاه را خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.