آموزش کار با ریسوگراف

ریسوگراف mz770

آموزش کار با ریسوگراف

آموزش کار با ریسوگراف همچون سایر دستگاه های چاپگر، در عین سادگی نکات ریزی دارد، که رعایت آن ها قطعا افزایش طول عمر و سلامت دستگاه شما را تضمین خواهد کرد. به طور کلی آشنا شدن با طرز کار ریسوگراف، بستگی به مدل دستگاه دارد. روش دقیق و جزئی هر محصول را نیز می توان در دفترچه راهنمای آن پیدا کرد. اما کلیات و نکات مخصوصی هستند که ممکن است در دفتر های راهنمای دستگاه یافت نشوند. در حالی که رعایت آن ها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی مهم ترین نکته ها در هنگام کار با ریسوگراف خواهیم پرداخت.

آغاز کار با ریسوگراف

آموزش کار با ریسوگراف: پس از اتصال دقیق دستگاه به برق، طبق آموزش های داده شده در راهنمای محصول، باید دستگاه را به کامپیوتر مورد نظر متصل کنید. پس از انجام تنظیمات مناسب در رایانه خود، باید دستگاه را با آن سینک کنید. البته ریسوگراف ها می توانند عملیات چاپ را هم به صورت انتقال تصویر یا متن از کامپیوتر، و هم به صورت انتقال طرح برگه از پیش چاپ شده انجام دهند. این نوع ریسوگراف ها دارای اسکنری هستند که طرح داده شده را به دقت اسکن نموده و آن را به اوراق مورد نظر شما منتقل می نماید.

برای اتصال مرکب و مستر، درب بدنه دستگاه را باز کنید. مخزن مرکب، در محفظه ای استوانه ای قرار می گیرد که در اغلب ریسوگراف ها، با رسم علائم خاصی مشخص شده است. پس از قرار دادن مرکب، باید مخزن آن را طبق جهتی که فلش روی محفظه مشخص می کند، بپیچانید تا در جای خود محکم شود.

مستر در جایگاهی کشویی مانند در نزدیکی مرکب نصب می شود. برای این کار کشوی مربوطه را بیرون بکشید و مستر را از جهت چیپست آن روی دستگاه قرار دهید. سپس قفل نگهدارنده مستر را محکم کنید. در این جا لازم است که مقداری از ورق مستر را در شیاری در بالای آن قرار دهید و درب کشوی مستر را ببندید. در این مرحله، مقداری از برگه مستر به داخل کشیده می شود که نشان دهنده نصب درست قطعه می باشد. اکنون می توانید کشو را داخل داده و ادامه فرایند را با سرعت و تنظیمات مورد نظر خود انجام دهید.

ریسوگراف های دارای دو درام

جالب است بدانید که کاربرد ریسوگراف تنها به چاپ سیاه و سفید ختم نمی شود. شما می توانید درام مرکب سیاه دستگاه را با درام های رنگی جایگزین کنید. البته قیمت درام های رنگی ریسوگراف اغلب بالا هستند. به علاوه بر خلاف دستگاه های فتوکپی عادی، که با ترکیب سه رنگ قرمز، زرد و آبی تمامی رنگ ها را روی کاغذ پدید می آید، در دستگاه ریسوگراف امکان ترکیب رنگ وجود ندارد.

یعنی اگر مایلید در یک چاپ از دو رنگ استفاده کنید، ابتدا باید بخشی از طرح را با درام مثلا قرمز روی کاغذ پیاده نمایید. سپس رنگ درام را عوض نموده و مجددا روی همان برگه رنگ دیگری را پیاده کنید. این امر زحمت و هزینه بالایی در پی دارد. در حالت کلی ریسوگراف وسیله ای نیست که برای چاپ رنگی طراحی شده باشد. البته ریسوگراف های جدید با دارا بودن دو درام، قادرند همزمان دو رنگ را روی اوراق پیاده سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.