خرید فتوکپی رنگی

کونیکا مینولتا 451

خرید فتوکپی رنگی

خرید فتوکپی رنگی متناسب با موقعیت مکانی و نوع استفاده کاربران انجام می گیرد. در جامعه ی امروزی با توجه به پیشرفت تکنولوژی احساس نیاز به دستگاه های مکانیزه و مدرن بیش از پیش حس می شود. در این حال به علت استفاده ی گسترده از وسایل نوشتاری و حجم انبوه اطلاعات وجود دستگاه کپی رنگی بیشتر حس می شود . دستگاه های کپی در جایگاه های مختلف به منظور تسهیل در عملیات اداری ، بانکی و … استفاده می شود .

معیارهایی در زمان خرید دستگاه رنگی

۱) تعداد حجمی که در روز نیاز است تا با دستگاه کپی گرفته شود

۲) میزان کیفیت مورد نیاز برای چاپ

۳) زمان مورد نیاز برای چاپ و تکثیر

۴) نوع سیستم

نوع سیستمی که کپی گرفته می شود که دستگاه کپی رنگی به صورت دیجیتالی می تواند تکثیر نماید که در این صورت از یک صفحه جهت اخذ خروجی های لازم می توان استفاده نمود .

۵) میزان وضوحیت

میزان وضوحیت مورد نیاز در هنگام اخذ کپی نیز مبحث مهمی می باشد که می بایست مورد بررسی قرار گیرد ، میزان وضوحیت دستگاه کپی رنگی با واحد DPI بیان می شود که نمایان گر میزان وضوحیت دستگاه برای چاپ و تکثیر می باشد میزان DPI علاوه بر پرینتر در اسکنر و یا در دستگاه کپی نیز مورد بررسی قرار می گیرد .

۶) زمان خروجی اولین کپی

در سیستم های مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال در دستگاه کپی رنگی شارپ ، تمام مدل های آن دارای یک زمان مناسب جهت تهیه ی اولین خروجی می باشند ( در مدل MX4500 دارای زمان ۴ ثانیه جهت تهیه ی اولین خروجی می باشد ) .

۷) میزان Zoom شدن

Zoom سبب افزایش دید با جزئیات تمام می گردد در حالی که کیفیت آن دارای کمترین افت کیفی باشد ، در صورتی که یک دستگاه دارای بیشترین درصد Zoom شوندگی باشد در این حالت این دستگاه می تواند می تواند در مشاهده ی تصویر با بیشترین بزرگ شوندگی تمام کیفیت تصویر حفظ گردد به عنوان مثال تصویری با دارا بودن میزان Zoom 25%-400% می تواند حداقل به میزان ۲۵% تصویر را کوچک نماید و حداکثر به میزان ۴۰۰% تصویر را بزرگ نماید .

نوع دستگاه

برخی اصطلاحات در هنگام خرید دستگاه کپی رنگی مطرح می شود و مشتری می بایست پیش از خرید با این اصطلاحات فنی آشنا باشد در ذیل به برخی از این اصطلاحات می پردازیم :

۱) جوهر افشان

مبحث جوهر در دستگاه بسیار مورد بررسی قرار می گیرد. اینکه نحوه چاپ با استفاده از روش جوهر افشان باشد. یا لیزری دو نوع روش چاپی می باشد. که بسیار حائض اهمیت می باشد.  در نوع جوهر افشان همانطور که از نام آن پیداست. جوهر چه جوهر رنگی و یا سیاه و سفید با شدت پرتاب می شود. ( و میزان آن بسته به میزان رنگ موجود در طرح مورد نظر می باشد. ) و پس از آن برگه ای که جوهر بر روی آن قرار گرفته. به سرعت خشک می شود. و در مبحث دستگاه کپی رنگی ذکر این نکته بسیار حائض اهمیت می باشد. که کیفیت چاپ با نوع چاپ جوهر افشان بسیار پایین تر از نوع لیزری آن می باشد .

۲) لیزری

نوع چاپ با استفاده از لیزر نوع دیگری از چاپ می باشد. که در این روش با استفاده از لیزر و گرم کردن تونر که یک نوع رنگ به صورت پودری می باشد. با حرارت رنگ ها بر روی برگه قرار می گیرد. این روش چاپ با دقت بسیار بالا اقدام به چاپ می نماید. و بیشترین کیفیت و دقت چاپ را از اینگونه دستگاه ها می توان انتظار داشت.

جهت کسب اطلاعات کافی در مورد خرید دستگاه فتوکپی رنگی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.