فتوکپی ریکو آفیشیو ۲۵۰۱

دستگاه فتوکپی مدارس

فتوکپی ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ جزو آخرین تکنولوزی دستگاه فتوکپی در رده رومیزی می باشد. که دراین دستگاه شما لذت کپی یا پیرنت خیلی راحت با هزینه بسیار کم وبا آسودگی خیال راحت تجربه خواهید کرد. این دستگاه را می توان نسل جدید دستگاهای ریکو آفیشیو ۱۶۰۰ .۱۸۰۰ .۲۰۱ .۱۹۰۰ .۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ محسوب نمود. منتها این دستگاه نسبت به مدلهای پیشین خیلی مقاوم تر، بدون سر صدا تر و با تکنولوزی روز دنیا طراحی و تولید شده است. این دستگاه با همان مواد مصرفی مدلهای پیشن کار می کند. و از نظر مواد مصرفی با دستگاهای که اشاره شده یکسان می باشد. اگر پیک کاریتان کم است. دستگاه ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ گزینه خوبی برای خرید می باشد چون با در نظر گرفتن مواردی که در بالا اشاره شده و قیمت پایین دستگاه گزینه خوبی برای خرید می باشد.

امکانات دستگاه فتوکپی ریکو آفیشیو ۲۵۰۱

پانل رنگی دستگاه یکی دیگر از یکی دیگر از امکاناتی هست که در دستگاه فتوکپی ۲۵۰۱ اضافه شده است
.پشنیبانی از فلش شما دراین آپشن دیگر نیاز به کامپیوتر ندارید چون می توانید از طریق فلش (USB) پیرنت بگیرید ویا اسکن گرفته ودر فلش ذخیر کنید لازم به توضیح است اسکن دستگاه رنگی می باشد و در حالت های زیر می توانید پیرنت و یا اسکن کنید
B&W: Text, Text/Line Art, Text/Photo, Photo, Grayscale Full-Color: Text/Photo, Glossy Photo, ACS

سرعت کپی یا اسکنر

دستگاه کپی ریکو ۲۵۰۱ به عنوان یک دستگاه کپی چند منظوره قادر است در هر دقیقه۲۵ برگ را با دفت ۶۰۰ DPI کپی کند . و اسکنر اگر به صورت رنگی تنظیم نماید بادقت ۳۰۰dpi هر دقیقه ۲۵ برگ. و اگر به صورت سیا ه سفید تنظیم کرده باشید ۵۰برگ ۳۰۰ dpi می باشد البته این دقت تا ۶۰۰ dpi قابل ارتقا می باشدو این اسکن قابل پشتیبانی با شبکه می باشد. می توانید به چندین کامپیوتر وصل کنید واز این مزیت استفاده نمایید. تمامی پسوندها حتی PDF را این دستگاه پشتیبانی می کند.  لذت اسکنر زمانیست که دستگاه از آپشن ADF نصب باشد شما به راحتی اسکن را اجام می دهید. اگرچه این سرعت بالا نیست اما راضی کننده است و می تواند نیازهای کاربر را رفع و رجوع کند.

مدت زمان گرم شدن دستگاه و چاپ اولین برگ

زمانیکه دستگاه را به برق متصل می کنید برای گرم شدن و شروع به کار به مدت زمان مشخصی نیاز دارد. هر چه این مدت زمان کوتاه تر باشد عملکرد دستگاه بالاتر خواهد بود. ریکوآفیشیو۲۵۰۱ برای گرم شدن و شروع به کار تنها به ۲۰ ثانیه زمان از زمانی که شما دستگاه را روشن میکید (به عبارتی به برق می زنید) احتیاج داردو در زمان استندبای به ۶ ثانیه زمان احتیاج دارید این شامل اولین کپی می باشد . بنابراین دستگاه در یک چشم به هم زدن می تواند برای کار آماده شود و می تواند تا ۹۹۹ برگ را چاپ نماید .

قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی

با این مدل دستگاه کپی می توانید بر روی بخش خاصی از نسخه اصلی زوم کنید. بدین صورت است که با این قابلیت کل فایل را می توانید بزرگ یا کوچک کنید. بهتر است بدانید که ریکو۲۵۰۱ از قابلیت بزرگنمایی وکوچک نمایی ۲۵ تا ۴۰۰ درصد به صورت بیشترین ویا کمترین حد می باشد.اگر نیاز باشد عمل زوم را به صورت یک درصد یک درصد% می توانید انجام دهید . در این دستگاه کوچک نمایی و بزرگ نمایی های به صورت پیشفرض می باشد این درصد شامل این موارد می باشد. ۵۰%, ۶۵%, ۷۸%, ۹۳%,۱۲۱%, ۱۲۹%, ۱۵۵%

کاغذ مورد استفاده

شما در حین کار با دستگاه های چاپ سفارشات مختلفی برای چاپ بر روی کاغذهای مختلف با سایزهای مختلف خواهید داشت. اگر دستگاه قابلیت استفاده از برگه های مختلف را نداشته باشد از نظر عملکرد ضعیف خواهد بود.ریکو۲۵۰۱ این امکان را برای کاربر فراهم کره است که موقع کار با دستگاه بتواند از کاغذهای با سایز A4, A3, A5, A6 استفاده کند. بنابراین در این مدل دستگاه کپی جهت استفاده از کاغذ با سایزهای مختلف مشکلی نخواهید داشت. این دستگاه می تواند برروی کاغذ های ضخیم مثل مقوا نیز چاپ داشته باشد این چاپ شامل مقوای های شفاف ومات .پاکت نامه و طلق تراسپارنت و کاغذهای رنگی نیز می باشد پش در دستگاه فتوکپی ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ هیچ گونه محدودیت چاپی نخواهید داشت.

ظرفیت سینی کاغذ

ظرفیت سینی کاغذ بسیار مناسب می باشد به طوری که قادر است۱۰۰۰برگه را در خود نگه دارد. در صورت نیاز می توانید آپشن کاستپاینی را به دستگاه اضافه کنید تاظرفیت سینی کاغذ را تا ۲۰۰۰ برگ هم افزایش دهید. بهتر است بدانید که در صورتیکه ظرفیت کاست کاغذ میز را داشته باشد برای مدت زمان طولانی احتیاجی به پر کردن کاستها نیست.لازم به ذکر است اگر مثلا در کاست یک دستگاه در حال کار می باشد واگر کاغذ در کاست تمام شده باشد به صورت اتوماتیک از کاستهای پایین کاغذ خواهد کشید و وقفه در زمان چاپ ندارید .

نصب به کامپیوتر

یکی دیگر از ویژگی های مهم دستگاه ریکو آفیشو راهای ارتباطی بین کامپیوتر ودستگاه می باشد که به ۲روش انجام میشود. یکی از طریق USB این روش بسیار راحت می باشد .دوم از طریق کابل شبکه به خاطر داشته باشید در ارتباط بین شبکه ای سرعت ارسال و دریافت اطلاعات بسیار بیشر از می باشد.

ظرفیت حافظه HDD

برای ذخیره فایل های مختلف و چاپ آن ها بهتر است از قابلیت حافظه داخلی مناسب و بالا برخوردار باشند. حافظه پرینتر این مدل دستگاه کپی ۲۵۰گیگا بایت می باشد وازRAM یک گیگابایتی بهره می برد . بنابراین این حافظه ریکو۲۵۰۱جهت ظرفیت کاری دستگاه بسیار مناسب است.

نوع کارتریج دستگاه

مواد مصرفی دستگاه ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ به صورت تونر می باشد و این تونر در داخل کاتریج می باشد دو را می توان برای استفاه می توان پیشنهاد داد اول کاتریج تونر فابریک که همیشه بهترین وکم هزینه ترین راه می باشد و گزینه دوم کاتریج های طرح وتونر های شارژی . به خاطر قیمت بالای کاتریج تونر فابریک اغلب تونرهای شارژی در ایران استفاده میشود . لازم به ذکر است اگر تونر دستگاه درست نباشد باعث آسبهای زیادی به دستگاه می گردد پس اولویت اول تونر کاتریج فابریک در صورت استفاده از تونهای شارژی حتما از برندهای معتبر استفاده شود تا دستگاه آسیب نبیند . تعداد چاپ کاتریج تونر ۱۵ هزاربرگ می باشد.

ابعاد دستگاه

از ویژگی های ظاهری دستگاه های کپی و البته تمامی وسایل دیگر در منزل یا محیط کار ابعاد و تناسب آن ها با یکدیگر می باشد. دستگاه های چاپ رومیزی باید از وزن و ابعاد متناسبی برخوردار باشند. در مقابل دستگاه های ایستاده نسبت به دستگاه های رومیزی بزرگتر و سنگین تر هستند. بنابراین باید فضای مشخصی از محیط کار یا اداره را برای آن در نظر گرفت. بنابراین موقع خرید دستگاه کپی باید به ابعاد آن توجه ویژه داشته باشید. بهتر است بدانید که ابعاد دستگاه ریکو ۲۶۴ ۵۹۹ × ۶۱۲ × ۵۱۱ cm می باشد.

قیمت ریکو آفیشیو ۲۵۰۱

قیمت ریکو۲۵۰۱ به دلیل اینکه یک دستگاه ۴ کاره است بسیار مناسب می باشد. زیرا با خرید یک دستگاه می توانید تمام کارهای خود از قبیل کپی، پرینت، اسکن و فکس را انجام دهید. بنابراین خرید دستگاه کپی چند کاره از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی خرید دستگاه چند منظوره برای افرادی که فضای کافی ندارند یک انتخاب ایده آل به شمار می آید.

قیمت ماشین های اداری از قبیل قیمت ریکو آفیشیو۲۵۰۱تا حد زیادی به فروشنده و فروشگاهی که از آن خریداری می کنید بستگی دارد. زیرا فروشندگان و فروشگاه های معتبر قیمت های مناسب تری را به مشتریان ارائه می دهند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت دستگاه های کپی استوک یا آکبند خریدن و انتخاب یا حذف آپشن های اختیاری دستگاه می باشد.

توجه:

از معایب دستگاه ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ فقط می توان به سرعت چاپ پایین این دستگاه اشاره کرد با در نظر گرفتن مطلب اگر روزانه تعدا کمی با دستگاه کار دارید گزینه خوبی برای خرید است.

ویژگیهای ریکو آفیشیو ۲۵۰۱

رزولوشن

ویژگی های دستگاه بر قیمت ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ تاثیرگذار هستند. رزولوشن این مدل دستگاه کپی در حالت پرینت و کپی ۶۰۰*۶۰۰ dpi می باشد. بنابراین با خرید این دستگاه کپی می توانید از چاپ با کیفیت و وضوحیت بالا بهره مند شوید.

کپی متوالی

همچنین با این دستگاه کپی می توانید ۹۹۹ برگه را به صورت متوالی کپی کنید. قابلیت زوم در این دستگاه ۲۵ تا ۴۰۰ درصد می باشد. حداکثر سایز کاغذ مورد استفاده این دستگاه A3 است. مدت زمان گرم شدن دستگاه ۱۲ ثانیه می باشد. این دستگاه کپی قادر است اولین کپی را در مدت زمان ۳.۹ ثانیه آماده کند.

ظرفیت

بنابراین از نظر گرم شدن و تهیه اولین کپی از سرعت و عملکرد بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه کپی ظرفیت ورودی کاغذ بالای آن است. ظرفیت حداکثر کاغذ در این مدل دستگاه کپی ۳۵۰۰ برگ می باشد. بنابراین تا مدت زمان طولانی احتیاجی به پر کردن سینی دستگاه نخواهید داشت.

چند منظوره

ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ به دلیل چند منظوره بودن از سرعت های مختلفی برخوردار است. سرعت کپی این مدل دستگاه کپی ۲۵ صفحه در هر دقیقه برای A4 و ۱۲ صفحه در هر دقیقه برای A3 می باشد.

سرعت پرینت

همچنین سرعت پرینت در ریکو آفیشیو ۲۵۰۱، ۲۵ صفحه در دقیقه برای A4 و ۱۴ صفحه در دقیقه برای A3 است. سرعت این دستگاه کپی در رده متوسط قرار دارد. اما این میزان نیز سرعت قابل قبولی بوده و شما می توانید در هر روز کاری بیش از هزار برگه را چاپ کنید.

تکنولوژی چاپ

تکنولوژی چاپ در ریکو آفیشیو ۲۵۰۱ از نوع لیزری است.  تکنولوژی چاپ لیزری از سرعت، کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به جوهر افشان برخوردار می باشد.

لطفا جهت اطلاع از دستگاه فتوکپی ریکو آفیشیو ۲۵۰۱  اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.