فتوکپی دست دو کیوسرا

دستگاه کپی کیوسرا

فتوکپی دست دو کیوسرا

فتوکپی دست دو کیوسرا برای علاقه مندان به این برند انتخابی منطقی و عالی است. زیرا برای این خرید هزینه کمتری پرداخت می کنند. اما در عین حال دستگاهی به دست می آورند که تمامی فاکتورهای فتوکپی آکبند را دارد. در واقع به دلایل مختلفی که در ادامه ذکر خواهد شد دستگاه فتوکپی دست دوم کیوسرا از هر نظر مناسب بوده و می تواند نیاز کاربران را در خانه یا محل کار مرتفع کند.

تاریخچه برند کیوسرا

یکی از دلایل اعتماد به دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا تاریخچه طولانی و پربار این شرکت است. کیوسرا از سال ۱۹۵۹ یعنی چیزی حدود ۶۰ سال پیش فعالیت خود را در زمینه تجهیزات الکترونیکی آغاز کرده است. قطعا وقتی بیش از نیم قرن تجربه پشت نام یک برند قرار داشته باشد نمی توان به سادگی از کنار محصولات آن گذشت.

کیوسرا یک شرکت چند ملیتی است.اما در ابتدا توسط شخصی ژاپنی تاسیس شده است. در حال حاضر نیز دفتر مرکزی آن در شهر کیوتو ژاپن قرار دارد. تمام دنیا ژاپن را به عنوان کشوری دقیق و پیشرفته می شناسند. از این رو تولیدات کشور ژاپن در دنیا محبوبیت بالایی دارد. بی شک فتوکپی دست دو کیوسرا نیز جز همین محصولات پرطرفدار است.

البته این بدان معنا نیست که تمامی دستگاه های کپی کیوسرا دست دوم هستند. در واقع به دلایلی دستگاه های فتوکپی در بازار ایران بیشتر به شکل استوک و دست دوم یافت می شوند. اما اکثر آنها کیفیت بالایی دارند. به همین جهت ما در این مقاله موضوع بحث خود را بر روی فتوکپی دست دو کیوسرا، قرار داده ایم تا علاقه مندان به این برند به خوبی با این دستگاه آشنا شوند.

دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا از کجا می آید؟

هنگامی که در کشورهایی پیشرفته ای همچون کشورهای اروپایی یک اداره یا شرکت یا هر موسسه دیگری دستگاه کپی کیوسرا را خریداری می کند از امتیازات بسیاری برخودار می شود. از جمله آنکه تکنیسن هایی که نمایندگی خود شرکت هستند مرتب دستگاه را چک می کنند. دوم آنکه برای هر قطعه طول عمر مشخصی تعیین می شود. یعنی اینکه بعد از گذشت زمانی مشخص، قطعات تعویض می شوند.

به نظر شما نتیجه چنین روند منظم چه می تواند باشد؟ بله کاملا درست حدس زدید. نتیجه استهلاک پایین دستگاه فتوکپی است. اما امتیازات ویژه تنها به این موارد محدود نمی شود. زیرا نظام اداری در این کشورها به گونه ای است که نهایتا بعد از پنج سال دستگاه خود را بروز می کنند. تخفیفات و طرح های ویژه ای که از شرکت کیوسرا ارائه می گردد مزید علت است.

بنابراین بعد از گذشت چند سال دستگاه های کپی تعویض می گردد. فتوکپی هایی که بسیاری از آنها ممکن است حتی هزار برگه نیز چاپ نکرده باشند. اما بهرحال آنها دست دوم به حساب می آیند. دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا تعویض شده با واسطه یا بی واسطه به کارخانه سازنده تحویل داده می شود. اما قرار نیست معدوم شده و از بین بروند. چون بسیاری از آنها همچنان کارایی لازم را دارند.

اینجاست که نیروهای کیوسرا دست به کار شده و دستگاه های فتوکپی دست دو کیوسرا را بر اساس میزان کارکرد و درجه نو بودن تقسیم بندی می کنند. سپس با عنوان استوک یا دست دوم روانه بازار برخی کشورهایی آسیایی از جمله ایران می شوند. زیرا نوع و مدت زمان استفاده از دستگاه های دیجیتال اداری در این کشورها متفاوت است.

علت محبوبیت بیشتر دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا

برای کسانی که قصد دارند یک فتوکپی کیوسرا خریداری کنند، ذکر یک نکته ضروری است. درست است که در قسمت های بالا گفته شد دستگاه کپی اغلب به صورت دست دوم در بازار یافت می شود، اما این بدان معنا نیست که نمونه آکبند یافت نمی شود. ولی خرید فتوکپی دست دو کیوسرا انتخابی محبوب تر است.

تکنولوژی

به دلیل تکنولوژی پیچیده ساخت یک فتوکپی آکبند کیوسرا قیمت بالایی دارد. البته این قیمت بالا بیشتر شامل دستگاه های اداری است. زیرا برای حجم کاری بالا ساخته می شوند. تصور کنید بخواهید دستگاه خود را ارتقا نیز بدهید. بنابراین باید یک هزینه فوق العاده سنگین برای آن پرداخت کنید. در حالی که ممکن است کار شما به گونه ای باشد که میزان استفاده از دستگاه این هزینه را توجیه نمی کند.

انتخاب برحسب نیاز

در چنین شرایطی خرید فتوکپی دست دو کیوسرا تصمیم بهتری به نظر می آید. زیرا قیمت این دستگاه ها نسبت به نوع آکبند بسیار کمتر است. همچنین بر اساس میزان کارکرد قیمت های مختلفی دارند. شما می توانید میزان کاری را که از دستگاه فتوکپی توقع دارید بسنجید، سپس بر اساس آن یک دستگاه را انتخاب کنید. بدین ترتیب هزینه ای که می پردازید دقیقا متناسب با نیاز شماست.

قیمت پایین

در واقع خرید یک دستگاه آکبند کیوسرا تنها برای افرادی بدون محدودیت بودجه مناسب است. وگرنه بیشتر کسانی که در کار خود به کپی و تکثیر نیاز دارند دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا را ترجیح می دهند. زیرا کسانی که قصد خرید از برند کیوسرا را دارند متوجه هستند که نوع دست دوم آن خیلی به صرفه تر است. زیرا در مقابل تصاحب یک دستگاه فتوکپی کامل پول کمتری نسبت به نمونه مشابه آکبند آن پرداخت می کنند.

مشخصات فنی دستگاه فتوکپی کیوسرا

یک فتوکپی دست دو کیوسرا در ابعاد مختلف موجود می باشد. برخی از آنها اندازه ای متوسط داشته و برخی دیگر بزرگ هستند. مدل هایی را می توان روی میز قرار داد و نمونه های هستند که باید ایستاده و روی زمین باشند. بی شک هر چه دستگاه بزرگتر می شود حجم کاری بالاتری نیز انجام می دهد. پس هنگام انتخاب مدل مورد نظر به اندازه نیز دقت کنید.

دارای صفحه نمایش

بیشتر مدل های جدید کیوسرا دارای صفحه نمایش هستند. این صفحه نمایش به کاربر کمک می کند تا مراحل کار را بهتر ببیند. در حقیقت مثل یک راهنمای بصری عمل می کند. به علاوه تقریبا تمام دستگاه های فتوکپی کیوسرا چند کاره هستند. یعنی همزمان چاپگر، کپی و اسکنر در یک دستگاه جمع شده است. البته به جز برخی از مدل های کوچک که تک کاره هستند.

اتصال به کامپیوتر

بی شک فتوکپی دست دو کیوسرا نیز حائز شرایط فوق است. زیرا این ویژگی ها در دستگاه قرار داده شده و چیزی نیستند که با چند وقت استفاده از بین بروند. دستگاه های دسته دوم نیز قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارند. همچنین دارای پورت های ورودی مختلفی برای اتصال به دستگاه های USB، شبکه و … می باشند. برخی از مدل های بالاتر از طریق WiFi به اینترنت وصل شده و قابلیت ارسال مستقیم ایمیل دارند.

یک فتوکپی دست دو کیوسرا را می توان در شبکه های اداری به کار برد. به شرط آنکه از ابتدا این ویژگی در دستگاه گنجانده شده باشد.بنابراین اگر دستگاه فتوکپی را بدین منظور لازم دارید باید پیش از خرید ویژگی های آن را بررسی کنید. اما می توان گفت تقریبا بیشتر ماشین های کپی کیوسرا قابلیت اتصال به شبکه و استفاده همزمان چند نفر را دارند.

حافظه موقت

اگر کار شما به گونه ای است که در یک بار استفاده می خواهید از چندین برگه کپی یا اسکن بگیرید باید به فاکتور حافظه داخلی توجه کنید. هر چه حافظه موقت دستگاه بیشتر باشد، در این زمینه موفق تر و سریعتر است. اگر تصمیم به خرید دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا گرفته اید نگران نباشید. زیرا مدل های اداری این برند اکثرا حافظه داخلی بالایی داشته و پاسخگوی نیاز کاربران هستند. اما باز هم این شمایید که باید با تحقیق بیشتر بهترین انتخاب را داشته باشید.

حافظه ثابت

هارد دیسک یا دیسک سخت نیز نوع دیگری از حافظه است که در بیشتر مدل های اداری فتوکپی کیوسرا وجود دارد. این حافظه بر عکس حافظه موقت پس از هر بار استفاده پاک نمی شود. از این رو می توان از آن برای ذخیره سازی اسناد مهم استفاده نمود. این ویژگی امکان فایلینگ اسناد، رمز گذاری و ذخیره سازی آنها را فراهم می کند. طبیعتا این ویژگی نیز نمی تواند تحت تاثیر دست دوم بودن قرار بگیرد.

یعنی چنان چه در یک مدل هارد دیسک با ظرفیت معین وجود داشته باشد، قطعا دست دوم آن نیز همان حافظه را خواهد داشت. زیرا کار کردن یک دستگاه می تواند روی قطعاتی همچون تونر، کارتریج، مدارهای الکتریکی و … تاثیر بگذارد. حافظه را می توان هر زمان که مایل باشید پاک نمود و استهلاکی برای آن وجود ندارد.

ظرفیت کاغذ

یکی دیگر از مشخصات فتوکپی دست دوم کیوسرا که تحت تاثیر کارکرد آن قرار نمی گیرد، ظرفیت کاغذ است. منظور آن است که یک دستگاه دست دوم به همان اندازه نمونه آکبندش ظرفیت کاغذ دارد. زیرا سینی های مخصوص کاغذ جز ویژگی های فیزیکی دستگاه هستند. تنها وظیفه این سینی ها نگهداری از کاغذ می باشد. بنابراین بر اثر چند سال استفاده بعید است که مشکلی برای آنها پیش بیابد.

دستگاه های فتوکپی کیوسرا ظرفیت های مختلفی برای نگهداری کاغذ دارند. بسیاری از آنها امکان افزایش ظرفیت را نیز دارند. پس اگر دوست دارید مدل خاصی از برند کیوسرا را خریداری کنید نگاهی به ظرفیت کاغذ آن نیز داشته باشید. این دقت موجب می گردد به هنگام کار کمتر دچار اتمام برگه شوید.

قابلیت ارتقا

می رسیم به یکی دیگر از ویژگی هایی که تحت تاثیر دست دوم بودن فتوکپی قرار نمی گیرد. منظور قابلیت ارتقا دستگاه کپی کیوسرا است. اگر شما یک دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا تهیه کنید دقیقا مانند نمونه آکبند مشابهش قابلیت ارتقا دارد. حتما این سوال برایتان ایجاد شده که منظور از ارتقا یک دستگاه فتوکپی چیست؟. در واقع افزایش توانایی های ماشین های فتوکپی جنبه های مختلفی دارد.

امکانات جانبی

به عنوان مثال همانطور که قبلا نیز گفته شد می توانید تعداد سینی های کاغذ را افزایش دهید. به علاوه در بسیاری از مدل ها امکان نصب آیتم های بیشتری همچون سورتر، فینیشر و ADF وجود دارد. نصب این امکانات منجر می گردد دستگاه فتوکپی شما به یک ماشین چاپ و نشر تمام عیار تبدیل شود. زیرا بسیاری از کارها مثل جزوه بندی، مرتب سازی، تغذیه اتوماتیک و … را انجام می دهد.

در بسیاری از مدل ها با افزودن یک کیت می توانید یک عملکرد دیگر به فتوکپی بیفزایید. این کیت مخصوص دستگاه شما را به یک فکس تبدیل کرده و کارایی آن را افزایش می دهد. بنابراین هنگام خرید یک دستگاه دست دوم جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. زیرا تمام ویژگی های آن با نمونه آکبند برابری می کند.

جمع بندی و کلام آخر

با جمع بندی مطالب فوق می توان نتیجه گرفت خرید دستگاه فتوکپی دست دو کیوسرا برای علاقه مندان به این مارک تفاوتی با دستگاه نو ندارد. زیرا ویژگی های اساسی همچون سرعت، حافظه، ظرفیت کاغذ و … بدون تغییر باقی می ماند. اما این موضوع که خرید خود را کجا انجام دهید نیز مهم است. باید فروشگاهی را انتخاب کنید که بتواند مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد. همچنین قیمت های آن منصفانه تعیین شده باشند.

فروشگاه انتخابی شما می تواند کپی ایران باشد. انواع مدل های فتوکپی کیوسرا دست دوم را می توانید در این فروشگاه بیابید. برای خرید یک فتوکپی دست دوم کیوسرا کافی است به وبسایت کپی ایران بروید و ویژگی های دستگاه را به صورت کامل مطالعه بفرمایید. سپس به صورت حضوری یا تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. بدین ترتیب لذت یک خرید عالی را تجربه خواهید نمود.

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد فتوکپی دست دو کیوسرا لطفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.