مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ

کونیکا مینولتا 654c

مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ

مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ باعث می شود خرید بهتری داشته باشیم. خرید دستگاه فتوکپی برای افرادی که به آن نیاز دارند. همواره یک دغدغه مهم به حساب می آید. دستگاه های فتوکپی در انواع مختلف و با برندهای بسیار در بازار موجود بوده و به نظر می رسد انتخاب در بین این همه تنوع کمی گیج کننده است.

از جمله شرکت هایی که در زمینه تولید دستگاه های فتوکپی فعالیت دارند شارپ و کونیکا مینولتا می باشند. هر دو این شرکت ها انواع دستگاه های فتوکپی را تولید و روانه بازار می کنند. اما یک خریدار ممکن است به دلیل عدم آگاهی نتواند بین این دو برند یکی را انتخاب کند. در ادامه قصد داریم مقایسه ای بین محصولات شارپ و کونیکا داشته و یک راهنمای خرید در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

ویژگیهای فتوکپی کونیکا مینولتا

پیشینه تاسیس شرکت کونیکا به سال ۱۸۷۳ باز می گردد، یعنی چیزی حدود ۱۵۰ سال پیش.! در ابتدا زمینه کاری شرکت کونیکا تنها تجهیزات عکاسی و دوربین و … بود اما به مرور در عرصه های دیگری همچون تجهیزات اداری و از جمله فتوکپی کونیکا مینولتا وارد شده و با توجه به محصولات خوبی که وارد بازار نمود خیلی زود جایگاه خود را پیدا کرد. در سال ۲۰۰۳ کونیکا با مینولتا ادغام شده و شرکت کنونی کونیکا مینولتا ایجاد گردید.

همانطور که گفته شد دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا از عمده محصولات این شرکت ژاپنی می باشد. کونیکا مینولتا با توجه به بازار دستگاه های فتوکپی و نیاز کاربران طیف گسترده ای از دستگاه های کپی را تولید و به بازار جهانی تزریق می کند. این دستگاه ها در ابعاد مختلفی همچون رومیزی، متوسط و بزرگ و ایستاده برای مصارف مختلف خانگی یا اداری موجود هستند.

چند منظوره

برخی از دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا چند منظوره بوده و همزمان قابلیت انجام عملکردهای مختلف همچون اسکن، پرینت و فاکس را دارند و برخی دیگر چنین نیستند. کونیکا مینولتا دستگاه های فتوکپی سیاه و سفید را برای متقاضیانی که تنها به کپی و چاپ تک رنگ نیاز دارند تولید می کند. اما در مقابل کاربران دیگری که کارشان وابسته به یک فتوکپی رنگی است را نیز فراموش نکرده است.

قابلیت اتصال

به منظور دسترسی چند نفر به یک دستگاه در بعضی از مدل های دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا قابلیت اتصال به شبکه و اینترنت گنجانده شده است. بسیاری از مدل های پیشرفته توانایی اتصال به WiFi، بلوتوث و دستگاه های USB را دارند و برخی مدل های ساده تر این ویژگی ها را ندارند. در نهایت این کاربران هستند که باید بر اساس نیاز خود دستگاه مورد نظر را بیابند.

آنالوگ و دیجیتال

به علاوه دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا در دو صورت آنالوگ و دیجیتال یافت می شوند. دستگاه های آنالوگ به نسبت قدیمی تر هستند. تکنولوژی چاپ نیز در دسته بندی دستگاه های فتوکپی تاثیرگذار است. کپی های کونیکا مینولتا از تکنولوژی های مختلفی همچون لیزری یا جوهر افشان استفاده می کنند. اما اکثر چاپگرهای جدید این شرکت لیزری می باشند.

فتوکپی شارپ و مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ

فتوکپی شارپ یکی از محصولات اصلی این شرکت ژاپنی می باشد. شارپ در سال ۱۹۱۲ افتتاح گردیده و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کننده تجهیزات اداری در سراسر دنیا به شمار می رود. بیشتر مردم شارپ را با لوازم خانگی اش می شناسند اما این شرکت در زمینه تولید انواع دستگاه های کپی نیز دستی بر آتش داشته و محصولات آن در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خود را دارد.

چند کاره

دستگاه فتوکپی شارپ در انواع تک کاره و چند منظوره در دسترس می باشد. برای کسانی که در محل کار خود نیازمند کپی، پرینت و اسکن هستند یک دستگاه چندمنظوره به صرفه تر می باشد. همچنین ابعاد و اندازه نیز در انتخاب نقش مهمی دارد. اگر فضای کوچک و حجم کاری پایینی دارید بی شک دستگاه های رومیزی یا اندازه متوسط شارپ می تواند ایده آل باشد و در غیر اینصورت می توانید یکی از مدل های ایستاده شارپ را تهیه کنید.

سیاه و سفید و رنگی

فتوکپی شارپ در دو شکل سیاه و سفید و رنگی تولید می گردد. در مدل های سیاه و سفید تنها یک تونر مشکی در دستگاه وجود دارد. همچنین دهانه برخی از محصولات شارپ تنها به اندازه برگه A4 بوده و بعضی از مدل ها تا برگه A3 را نیز ساپورت می کنند. در مواردی که می خواهید از دستگاه فتوکپی به صورت اشتراکی استفاده کنید انتخاب یکی از محصولات شارپ که قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد گزینه بهتری می باشد.

قیمت فتوکپی کونیکا مینولتا

قیمت فتوکپی کونیکا مینولتا از هر نظر برای خریداران این برند حائز اهمیت است. زیرا کاربران مایلند در برابر بهایی که پرداخت می کنند یک وسیله کامل داشته باشند. البته کامل به معنای آن نیست که تمامی امکانات باید در یک فتوکپی جمع باشد بلکه بدان معناست که امکاناتش متناسب با قیمتش بوده و بتواند خواسته شما را برآورده کند.

رنگی و سیاه و سفید

دستگاه های کپی کونیکا مینولتا قیمت های متفاوتی دارند. این تفاوت قیمت از عوامل بسیاری همچون اندازه، کارایی، امکانات و … نشات می گیرد. به عنوان مثال قیمت یک دستگاه کپی سیاه و سفید به نسبت خیلی کمتر از یک دستگاه رنگی است. بنابراین چنان چه کار شما نیازی به چاپ رنگی ندارد بهتر است هزینه اضافی پرداخت نکنید. همچنین سرعت چاپ دستگاه کپی نیز از عوامل موثر در قیمت می باشد.

آپشنهای اختیاری

یکی دیگر از عواملی که باعث تغییر قیمت دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا می شود افزودن آپشن های اضافی است. ممکن است در یک شرکت یا دانشگاه یا هر مکان دیگر تیراژ برگه مورد نیاز بالا بوده و سینی اصلی دستگاه جوابگوی این میزان نباشد یا اینکه قابلیت های دیگری همچون پانچ کردن، فنری کردن، دسته بندی و … مورد نیاز باشد. در اینصورت می توانید به راحتی دستگاه های کونیکا مینولتا را با فزودن آپشن های اضافی و البته پرداخت قیمت بیشتر ارتقا دهید.

قیمت فتوکپی شارپ

قیمت فتوکپی شارپ نیز همچون هر دستگاه کپی دیگر بستگی به قابلیت های مختلف آن دارد. اما در این بین قیمت این دستگاه ها از عامل دیگری نیز تاثیرپذیر هستند و آن نام برند شارپ است. از آنجا که شرکت شارپ در بسیاری از زمینه های لوازم الکتریکی همچون لوازم خانگی و موبایل مشغول فعالیت است نام آن بیشتر به گوش می رسد و همین برندسازی خود زمینه ای می شود برای افزایش قیمت دستگاه های کپی شارپ.

مرغوبیت

چه بسا ممکن است کیفیت برندهایی همچون کونیکا مینولتا از محصولات شارپ بالاتر باشد اما ناشناخته تر باقی مانده باشند. در هر صورت دستگاه های کپی شارپ نیز از مرغوبیت خوبی برخوردار هستند و امکانات قابل توجهی دارند و بی شک این امکانات بر قیمت و هزینه های نگهداری این دستگاه ها تاثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه ایستاده شارپ نسبت به یک دستگاه رومیزی بیشتر است.

قیمت فتوکپی شارپ در فروشگاه های مختلف متفاوت است و این امر ممکن است به خاطر استوک بودن این دستگاه باشد. دستگاه های استوک قبلا در اروپا مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی و قیمت گذاری می شوند. بنابراین به نظر می رسد انتخاب یک فروشگاه مطمئن و قابل اعتماد نیز از مواردی است که هنگام خرید یک دستگاه کپی باید مدنظر قرار داده شود.

مزایای فتوکپی کونیکا مینولتا

از جمله مزایای دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا تجربه و قدمتی است که پشت آن قرار دارد. ساخت اولین دستگاه کپی جوهرافشان توسط این شرکت به قرن نوزدهم باز می گردد.
ارزان بودن قطعات

قطعات مورد استفاده برای نگهداری و تعمیر دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا همچون تونر، کارتریج، هد و … همگی در دسترس بوده و به نسبت برندهای دیگر ارزانتر هستند.
ابعاد

دستگاه های کپی کونیکا مینولتا به نسبت ابعاد و اندازه هایی که دارند از سرعت چاپ مناسبی برخودار هستند. بیشتر مدل های اداری حداقل می توانند ۵۰ برگه را در هر دقیقه چاپ یا کپی کنند.

تکنولوژی چاپ

یکی از مزایای فتوکپی کونیکا مینولتا تکنولوژی چاپ آن است. در واقع اکثریت قریب به اتفاق این دستگاه از چاپ لیزری استفاده می کنند. این نوع تکنولوژی به معنای دوام بیشتر تونر و کیفیت بالای چاپ است.

قابلیت ارتقا

بیشتر دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا قابلیت ارتقا دارند. یعنی می توان امکاناتی همچون اسکن دورو، فکس، سینی تغذیه خودکار اسکن، فینیشر، سورتر و … را به آنها افزود.

ظرفیت کاغذ

ظرفیت کاغذ بالا در کنار امکان افزایش آن از دیگر ویژگی های مثبت دستگاه های کونیکا مینولتا می باشد.
قیمت مناسب یکی دیگر از پارامترهای مثبت دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا می باشد. با وجود امکانات بسیار و کیفیت مثال زدنی قیمت این برند به نسبت خیلی از برندهای معروف دیگر کمتر می باشد.

اتصال به کامپیوتر

اتصال به کامپیوتر، اینترنت، WiFi، بلوتوث و شبکه های اداری از دیگر فاکتورهای مثبت دستگاه های فتوکپی کونیکا مینولتا می باشد. به دلیل ساختار مهندسی و بادوام این محصولات حتی در صورت استفاده چندین نفر باز هم قابلیت های خود را حفظ می کند.

مزایای فتوکپی شارپ

از مزایای فتوکپی شارپ می توان به تنوع محصولات آن اشاره نمود. این برند فتوکپی های بسیاری با ابعاد و اندازه های مختلف و البته با سرعت کاری متفاوت تولید می کند.
دستگاه های فتوکپی شارپ ممکن است از تکنولوژی جوهرافشان یا لیزر استفاده کنند. دستگاه های لیزری نسبت به جوهر افشان دوام بیشتری دارند و برای شرکت هایی با حجم کاری انبوه مناسب می باشند.
بیشتر دستگاه های فتوکپی شارپ دارای ظرفیت کاغذ مناسبی هستند و سینی By Pass آنها معمولا حدود ۱۰۰ برگه گنجایش دارد.
بسیاری از مدل های ایستاده فتوکپی شارپ را می توان ارتقا داد. این امر با افزودن آیتم های اضافه ای همچون فینیشر، لارج باکس، اسکن دابلکس، فکس و … امکان پذیر است.
چند منظوره بودن

از دیگر مزایای فتوکپی شارپ چند منظوره بودن آن است. یعنی فتوکپی تنها کاری نیست که این دستگاه ها انجام می دهند. بلکه قابلیت اتصال به کامپیوتر و پرینت و اسکن نیز در آنها طراحی شده است. البته تمامی محصولات شارپ چنین ویژگی ندارند.
از مزایای فتوکپی شارپ می توان به امکان اتصال به شبکه، اینترنت، بلوتوث و … اشاره نمود. ویژگی که در مدل های جدید شارپ به چشم می خورد.

جمعبندی و مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ

خرید یک دستگاه فتوکپی هزینه زیادی را بر خریدار تحمیل می کند از این رو باید با آگاهی و بینش کامل انجام شود. اگر می خواهید یک دستگاه فتوکپی تهیه کرده و بین انتخاب یکی از برندهای کونیکا مینولتا یا شارپ بر سر دو راهی مانده اید بهتر است به فاکتورهای و یژه ای همچون قیمت این برندها نسبت به امکاناتشان، تجربه، زمینه کاری و … توجه داشته باشید.

بر اساس آنچه گفته شد دستگاه های کپی شارپ و کونیکا مینولتا هر دو از کیفیت و سرعت قابل قبول برخودار هستند. اما محصولات کونیکا مینولتا به نسبت امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند قیمت مناسب تری دارند. به عنوان مثل قیمت یک دستگاه فتوکپی رنگی کونیکا نسبت به کپی سیاه و سفید شارپ مناسب تر است. در واقع همانطور که گفته شد معروفیت شارپ تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.

انتخاب برحسب نیاز کاری

نکته دیگری که برای خرید باید مدنظر داشته باشید. زمینه ی کاری است. از آنجا که کونیکا مینولتا منحصرا بر روی دستگاه های اداری، عکسبرداری و کپی کار می کند بنابراین تمرکز بیشتری داشته و خلاقیت های زیادی می تواند در محصولات تولیدی خود ارائه دهد. ضمن آنکه تجربه ساخت تجهیزات اداری در این شرکت خیلی بیشتر از شارپ می باشد. حال پیش از خرید توصیه ما به شما این هست. از مشاوره رایگان بهره ببرید. این کار کمک می کند. تا بتوانید خرید بهتری انجام دهید. برای این کار تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

جهت مقایسه کونیکا مینولتا و شارپ لطفا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.