مواد مصرفی فتوکپی ریکو

دولوپر اورجینال ریکوآفیشیو 7501

مواد مصرفی فتوکپی ریکو

مواد مصرفی فتوکپی ریکو ارزان و در دسترس هستند. منظور از مواد مصرفی فتوکپی ریکو، همه مواد اولیه دستگاه کپی جهت انجام امور مربوط به چاپ می باشد. مواد اولیه برای اجرای سفارشات نقش بسیار مهمی دارند زیرا مواد مصرفی دستگاه نقش بسزایی بر کیفیت چاپ دستگاه خواهند داشت.

مواد مصرفی اورجینال و سازگار با مدل دستگاه در کیفیت چاپ و طول عمر دستگاه بسیار تاثیر گذار هستند. آشنایی با مواد مصرفی فتوکپی ریکو و طریقه نگهداری و تعویض آن ها به کاربران کمک می کند طول عمر استفاده از دستگاه خود را افزایش دهند. از آنجاییکه مواد مصرفی اهمیت بسزایی بر کارایی دستگاه دارند، این مواد و امکان خرید آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونگی عملکرد دستگاه فتوکپی

قبل از هر چیزی بهتر است با نحوه عملکرد دستگاه فتوکپی آشنا شوید. دستگاه های فتوکپی از دو بخش تشکیل شده اند. به این صورت که دستگاه ها دو عمل اسکن و چاپ را به صورت همزمان انجام می دهند. عملکرد دستگاه فتوکپی به این صورت است که بعد از وارد شدن برگه اصلی به دستگاه، برگه به قسمت اسکن و خوانش منتقل می شود. در این قسمت بخش اسکنر شروع به خوانش برگه می کند.

سنسورهای دستگاه، بازتاب نور از سطح برگه را به رمزهای قابل فهم تبدیل می کنند. بنابراین رمزها به قسمت پردازنده دستگاه منتقل می شوند. قسمت پردازش رمزها را به داده های الکترونیکی تبدیل می کند. سپس این داده های الکترونیکی به بخش چاپ منتقل می شوند. داده های الکترونیکی توسط دکودر به شدت و مختصات چاپ تبدیل می شوند.

هر کدام از این قطعات پردازش تصویر و انتقال دهنده های اطلاعات ممکن است دچار خرابی شوند. از طرفی سایر قطعات دستگاه از قبیل انتقال دهنده کاغذها و خورشیدی های دستگاه ممکن است به تعمیر یا تعویض احتیاج پیدا کنند. بنابراین تمامی قطعات دستگاه در فرآیند چاپ تاثیرگذار هستند.

بهتر است بدانید که فرآیند چاپ در فتوکپی ریکو پیچیده تر است. از طرفی دستگاه به مواد مصرفی فراوانی نیاز دارد. تکنولوژی چاپ به کار رفته در فتوکپی ریکو لیزری است. بنابراین در این نوع دستگاه در محل هایی با مختصات مشخص و حرارت لیزر، مقدار معینی از تونر کارتریج ذوب می شود و به سطح کاغذ می چسبد. در نهایت تصویر بر روی کاغذ تشکیل می شود.

انواع مواد مصرفی فتوکپی ریکو

فتوکپی ریکو از قسمت های مختلفی ساخته شده است. فرآیندهای گوناگونی برای انجام کپی انجام می شوند. از طرفی قسمت های مختلف دستگاه برای انجام وظیفه خود به یکسری مواد اولیه نیاز دارند. بنابراین کمبود یا اختلال در مواد اولیه باعث اختلال در کل فرآیندهای دستگاه خواهد شد. مواد مصرفی فتوکپی ریکو را می توان به دو دسته مواد ضروری و مواد غیر ضروری تقسیم کرد. منظور از مواد ضروری موادی می باشند که عملکرد دستگاه بدون حضور آن ها غیر ممکن خواهد بود.

از مواد مصرفی ضروری می توان به جوهر، تونر کارتریج ها، درام و منبع تغذیه الکتریکی اشاره کرد. اما دستگاه بدون حضور برخی مواد مصرفی می تواند کار کند. مواد مصرفی غیرضروری باعث افزایش عملکرد و طول عمر مفید دستگاه می شوند. از مواد مصرفی غیرضروری می توان به روغن، روان کننده و ریکلاژ اشاره کرد.

تونر کارتریج

تونر کارتریج جزء مواد مصرفی ضروری دستگاه است. بنابراین تونر کارتریج جزء اصلی ترین مواد اولیه صنعت چاپ به شمار می آید. تونر کارتریج به شکل استوانه و نسبتا بزرگ است. این مواد بعد از مدت زمان مشخصی کارکرد تمام می شوند. بنابراین تونر کارتریج دستگاه بعد از مدت زمان مشخصی باید تعویض یا شارژ شود. کارکرد تونر کارتریج های فتوکپی ریکو بسیار بالا است. بنابراین تونر کارتریج دستگاه کپی ریکو از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

کارتریج اورجینال

دو نوع کارتریج اعم از اصلی و طرح در بازار موجود هستند. کاتریج اصلی، کارتریجی می باشد که توسط کارخانه سازنده دستگاه کپی تولید شده است. در واقع کارتریج اصلی هولوگرام اصلی دارد. لازم به ذکر است که قیمت کارتریج اصلی بسیار بالا است. اما استفاده از این نوع کارتریج، چاپ با کیفیت بالایی را به مشتری تحویل خواهد داد.

کارتریج طرح

کارتریج طرح یا غیر اورجینال توسط شرکتی به غیر از شرکت سازنده دستگاه کپی تولید می شود. این نوع کارتریج از لحاظ قیمت نسبت به کارتریج های اصلی بسیار ارزان تر هستند. از طرفی کاربر در صورت نیاز می تواند این نوع کارتریج ها را شارژ کند. البته کیفیت کاتریج های طرح هم بسیار مناسب است. برخی از این نوع کارتریج ها به همراه ضمانت نامه به مشتری تحویل داده می شوند.

کارتریج جوهر افشان

کارتریج جوهر افشان منبع تامین رنگ دستگاه ها با تکنولوژی چاپ جوهر افشان است. در چاپگرهای جوهرافشان قطرات ریز جوهر از طریق منافذ هد بر روی کاغذ پاشیده می شوند. در نهایت تصاویری سیاه و سفید و یا رنگی ایجاد می کنند. اما در دستگاه های لیزری تونر توسط شارژ الکترواستاتیک درام و گداختن آن با غلتک بر روی کاغذ چاپ رنگی یا سیاه و سفید به وجود می آورد.

تونر کاتریج اصل و سازگار با مدل دستگاه بر کیفیت چاپ بسیار تاثیرگذار است. تونر کارتریج با کیفیت بالا رنگ ها را پخش نخواهد کرد. پودر تونر بسیار نرم است. این پودر از ذرات پلاستیک، کربن، افزودنی های رنگی و سیاه تشکیل شده است. در واقع تونر باعث ایجاد تصویری حقیقی بر روی کاغذ می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم پودر تونر با استفاده از درام الکتروستاتیکی و فرآیند ذوب شدن به وسیله غلتک های حرارتی به سطح کاغذ منتقل می شود. در واقع تونر کارتریج به گونه ای سرد می شود که در ابعاد مشخص شده جای می گیرد. از طرفی سازگاری تونر کارتریج با دستگاه بسیار اهمیت دارد. زیرا در برخی موارد تونر کاتریج ها تنها مختص به یک دستگاه خاص می باشند. بنابراین انتخاب تونر کارتریج باید با دقت خاصی انجام شود.

درام

درام یک وسیله استوانه ای شکل است که از مواد مصرفی ضروری دستگاه به شمار می آید. طول درام متناسب با طول کارتریج، فوم رول و بلید کارتریج می باشد. اساس و پایه کار این قطعه حساسیت نوری درام و خاصیت رسانایی الکتریکی است. بعد از خوانده شدن تصویر توسط کامپیوتر یا لپ تاپ، اطلاعات تصویر به سطح درام منتقل می شود.

درام بار الکتریکی مثبت دارد. بار الکتریکی قسمت های مشخص شده تصویر از طریق لیزر تغییر می کند. سپس تونر جذب قسمت های مورد نظر خواهد شد. تونر در حین عبور کاغذ از مرحله گرم شدن بر روی سطح کاغذ ذوب می شود و به سطح آن می چسبد. تونر به صورت پودر از کارتریج بر روی درام قرار می گیرد. تونر چسبیده به سطح درام با استفاده از فول روم تمیز می شود. نحوه انتقال تصاویر به درام در دستگاه فتوکپی و پرینتر متفاوت است.

بنابراین درام یکی از قطعات اصلی فتوکپی ریکو محسوب می شود. وظیفه این قطعه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ است. درام دستگاه کپی در صورت خرابی قابل تعویض و یا تعمیر می باشد. بنابراین درام دستگاه باید توسط کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی بررسی شود. شاید بد نباشد بدانید که نوع درام در دستگاه های کپی رنگی و سیاه و سفید متفاوت است.

کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که درام اصلی دستگاه را تهیه و بر روی آن نصب کنند. زیرا در غیر اینصورت باعث مصرف بیشتر پودر کارتریج و دولوپر دستگاه می شوند. از طرفی درام غیر اصلی به دستگاه فشار وارد می کند.

منبع تغذیه

منبغ تعذیه جزء مواد مصرفی فتوکپی ریکو به حساب نمی آید. اما این قطعه از دستگاه نیاز به بررسی مداوم دارد. وظیفه منبع تغذیه، برق رسانی به مدارات الکترونیکی و دینامیک دستگاه می باشد. در واقع کارهایی از قبیل حرکت، خوانش و چاپ به دلیل برق رسانی منبع تغذیه انجام می شوند.

پاور فتوکپی ریکو به دلیل حساسیت به نوسانات برق ممکن است دچار خرابی شود. از طرفی پاور هر دستگاه مختص به خود آن دستگاه می باشد. بنابراین کاربر قبل از خرید پاور فتوکپی ریکو باید سازگاری آن را با سایر قسمت های دستگاه بررسی کند.

بنابراین خرید پاور سالم و اصلی بسیار اهمیت دارد. زیرا برای مدت طولانی احتیاج به تعمیر یا تعویض نخواهد داشت. پاور سالم به سایر قسمت های دستگاه آسیبی وارد نخواهد کرد. زیرا نوسانات پاور غیر سالم باعث صدمه جدی به دستگاه خواهد شد.

کاغذ

کاغذ یکی یگر از مواد مصرفی ضروری دستگاه کپی محسوب می شود. کاغذ دستگاه باید استاندارد باشد. به طور کلی کاغذ مورد استفاده دستگاه ها در دو سایز کاغذ A4 , B5 قرار دارند. کاغذ A4 به کاغذی گفته می شود که از ابعاد ۲۱/۳ * ۲۹/۷ سانتی متر برخوردار باشد. ابعاد کاغذ B5 به صورت ۳۵*۲۵ سانتی متر است.

سایر کاغذهای مورد استفاده در دستگاه های ریکو A3 , A5 هستند. ابعاد کاغذ A3 دو برابر کاغذ A4 می باشد. اما ابعاد کاغذ A5 نصف کاغذ A4 است. در صورتیکه کاغذ به صورت افقی در دستگاه قرار بگیرد به آخر کاغذ حرف R اضافه می شود. اما اگر کاغذ به صورت عمودی در دستگاه قرار بگیرد، هیچ حرفی به نام کاغذ اضافه نمی شود.

کاغذی که در دستگاه قرار می دهید، باید سفید و صاف باشد. همچنین کاغذ باید دارای کمترین تاروپود باشد، به عبارتی کاهی نباشد. استاندارد ترین وزن کاغذ ۸۰گرم است. این بدان معنا می باشد که یک مترمربع کاغذ ۸۰ گرم وزن دارد. بهتر است لبه های کاغذ به خوبی برش خورده باشد، یعنی لبه های کاغذ صاف باشد. کاغذ مصرفی دستگاه نباید هیچگونه رطوبتی داشته باشد. زیرا در غیر اینصورت کاغذ در دستگاه گیر خواهد کرد.

عمر مواد مصرفی فتوکپی ریکو

مواد مصرفی فتوکپی ریکو مانند سایر لوازم برقی، از عمر مصرفی مشخصی برخوردار هستند. برای مثال درام فتوکپی ریکو آفیشیو MP5000 سیصد هزار برگ است. بنابراین بعد از مدت زمان معینی درام دستگاه نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد. همچنین سیاه زدن یا کم رنگ زدن و اور کردن دولپر نشان دهنده به پایان رسیدن عمر قطعه دستگاه است.

در مواردی ممکن است کاربر دیر متوجه تمام شدن عمر مفید قطعات دستگاه شود. در اینصورت هزینه هنگفتی جهت تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه محتمل خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از دو برابر شدن هزینه بهتر است کاربر از عمر تمامی قطعات دستگاه آگاهی داشته باشد. آگاهی از طول عمر مواد مصرفی فتوکپی ریکو هزینه های شما را کاهش خواهد داد. بنابراین آشنایی با طول عمر مواد مصرفی فتوکپی ریکو یک امر ضروری محسوب می شود.

جمع بندی و کلام آخر

مواد مصرفی فتوکپی ریکو در بازار موجود می باشند. خریدن مواد مصرفی از فروشگاه و فروشنده مطمئن بسیار اهمیت دارد. زیرا کیفیت مواد مصرفی، تعیین کننده کیفیت چاپ دستگاه خواهند بود. از طرفی می توانید مواد مصرفی با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید. فروشگاه کپی ایران یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه است.

این فروشگاه با عرضه انواع مواد مصرفی فتوکپی ریکو برای تمامی مدل های مختلف کپی ریکو توانسته است نیاز کاربران را برطرف سازد. از طریق فروشگاه کپی ایران به همراه مشاورین متخصص این فروشگاه می توانید مواد مصرفی سازگار با دستگاه خود را انتخاب کنید. کاربران با مراجعه به سایت فروشگاه کپی ایران می توانند مواد مصرفی فتوکپی ریکو را با کیفیت بالا به همراه ضمانت نامه خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.