مواد مصرفی فتوکپی شارپ

مواد مصرفی دستگاه فتوکپی

مواد مصرفی فتوکپی شارپ

مواد مصرفی فتوکپی شارپ عبارتند. از همه مواد اولیه ای که یک دستگاه کپی، برای اجرای امور و گردش کار های خود به آن ها نیاز دارد. مواد اولیه در اجرایی شدن و نهایی شدن سفارشات و تکثیرات ارسال شده به دستگاه، نقش بسیار مهمی دارند. انتخاب مواد اولیه با کیفیت و سازگار با مدل دستگاه نیز نقش مهمی هم در تامین کیفیت اسناد کپی شده و هم در حفظ طول عمر مفید دستگاه دارد.

در ادامه به معرفی برخی از مواد مصرفی فتوکپی شارپ و امکان خرید آن ها خواهیم پرداخت. آشنایی با عملکرد هر یک از این مواد اولیه، و همچنین شیوه تعویض آن ها، به دارندگان دستگاه های فتوکپی شارپ کمک می کند. تا در انجام این کار اطلاعات خوبی کسب کنند. همچنین خریداران و مشتریان را از میزان استفاده و همچنین وضعیت استفاده دستگاه ها از مواد اولیه آگاه می کند.


انواع مواد مصرفی

یک دستگاه فتوکپی شارپ از بخش های مختلفی ساخته شده است. و در طی انجام عمل کپی، فرآیند های گوناگونی را انجام می دهد. هر یک از این قسمت ها به منظور انجام و اجرای وظیفه خود، نیازمند بهره مند شدن از برخی مواد اولیه می باشند. که در صورت کمبود یا نبود این مواد اولیه، آن بخش دستگاه و در نتیجه، کل فرآیند های دستگاه با اخلال و بروز مشکلاتی مواجه خواهد شد.

برخی از مواد مصرفی به این ترتیبی که گفته شد. برای دستگاه ضروری است و عملکرد دستگاه فتوکپی بدون حضور آن ها غیر ممکن می باشد. موادی مثل جوهر ها، تونر کارتریج ها و منبع تغذیه الکتریکی از این دست مواد مصرفی می باشند. اما از سوی دیگر برخی مواد اولیه، حضور الزامی ندارند.  اما استفاده از آن ها سبب بیشتر شدن طول عمر مفید دستگاه می شود. و به حفظ سلامت آن کمک بسیاری می کند. روغن، ریکلاژ و روان کننده قطعات از این دست مواد مصرفی می باشند.

اساس کار دستگاه های فتوکپی

به منظور بهتر شناختن مواد مصرفی فتوکپی شارپ، بهتر است . ابتدا نحوه و اساس عملکرد این دستگاه را بدانید. دستگاه های فتوکپی متشکل از دو بخش بوده و ترکیبی از دو عمل اسکن و چاپ را به صورت همزمان انجام می دهند. از این رو عملکرد کلی دستگاه را می توان تحت دو زیر مجموعه در نظر گرفت.

هنگامی که سند اولیه و اصلی شما وارد دستگاه می شود. پس از حرکت بر روی برخی تسمه ها و ریل ها به منطقه اسکن و خوانش فتوکپی وارد می شود. با صدور فرمان خوانش، بخش اسکنر دستگاه شروع به فعالیت می کند. و سنسور های دستگاه، شدت و جهت نور های بازتابش شده از سطح سند را دریافت کرده و آن را به شکل یک سری رمز های قابل فهم برای پردازنده دستگاه در می آورند. این بخش بعضا به نام انکودر یا رمز نگارنده نیز شناخته می شود.

داده های الکترونیکی حاصل از پردازش تصویر سند، به بخش چاپ منتقل می شود. در آن جا یک قطعه مدار الکترونیکی به نام دکودر یا رمز شکننده، داده های الکترونیکی را به شدت و مختصات چاپ تبدیل می کند. هر یک از این قطعات پردازش تصویر و انتقال دهنده های اطلاعات، ممکن است. پس از مدتی خراب شوند. و نیاز به تعویض پیدا کنند. همچنین قطعات انتقال دهنده کاغذ ها و خورشیدی های دستگاه نیز ممکن است. پس از مدتی کار کردن، طول عمر مفیدشان به پایان برسد.

فرایند چاپ

اما فرآیند چاپ کمی پیچیده تر و نیازمند مواد مصرفی بیشتری می باشد. فتوکپی های شارپ عمدتا بر اساس تکنولوژی چاپ لیزری کار می کنند و از این رو جوهر افشان نمی باشند. دستگاه های مبتنی بر چاپ لیزری، در محل هایی با مختصات مشخص، با حرارت لیزر، مقدار معینی از تونر کارتریج با رنگ صحیح را ذوب کرده و آن را بر روی کاغذ می ریزند.

برای انجام عمل چاپ و ریخته شدن تونرکارتریج در بطن کاغذ ها، شما نیاز به خود تونر کارتریج دارید. تونر کارتریج یکی از اصلی ترین مواد مصرفی فتوکپی شارپ و به طور کلی یکی از اصلی ترین مواد اولیه صنعت چاپ و تکثیرات می باشد. این قطعات، استوانه ای و نسبتا بزرگ می باشند و پس از مقدار معینی کار کرد نیز تمام شده و نیازمند تعویض می شوند.

انتخاب تونر کارتریج با کیفیت، اهمیت بسیار زیادی در تامین کیفیت اسناد و اوراق چاپ و کپی شده دارد. تونر کارتریج با کیفیت، رنگ ها را پخش نمی کند. در واقع به نحوی سرد می شود که رنگ مورد نظر را دقیقا در ابعاد در نظر گرفته شده پخش نماید. همچنین سر زندگی و شادابی را نیز از تصاویر چاپ شده نگیرد. بعلاوه که تونر کارتریج باید با پیکربندی و مدل دستگاه سازگاری داشته باشد. این قطعه گاها ممکن است برای دستگاهی اختصاصی نیز باشد.

پاور

منبع تغذیه یا پاور، یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای دستگاه می باشد. گرچه پاور را نمی توان جز مواد مصرفی فتوکپی شارپ طبقه بندی کرد، اما این قطعه معمولا به صورت مداوم نیاز به بررسی و گاها تعویض دارد. چرا که وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد. و آن هم برق رسانی به همه مدارات الکترونیکی و دینامیک دستگاه است. که در برنامه کاری خود حرکت، خوانش، چاپ و یا ذخیره اطلاعات را دارند.

خرید پاور فتوکپی شارپ نیز از سوی دیگر یکی از جستجو های رایج در بین دارندگان این دستگاه ها است. این قطعه به نوسانات برق حساس است . و شاید این یکی از اصلی ترین علل خرابی های مداوم آن می باشد. پاور دستگاه های کپی نیز اختصاصی بوده و مستلزم برقراری همخوانی و سازگاری کامل با سایر قسمت های دستگاه می باشد. لذا سازگاری آن با دستگاه خود را حتما حین خرید این قطعه لحاظ نمایید.

خرید پاور اصلی و سالم اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که نه تنها قطعات تقلبی، خود طول عمر پایین تری دارند و شما را مدام ناچار به تعویض می کنند. بلکه به سایر قسمت های دستگاه نیز صدمه وارد می کنند. پاور بانک هایی که نوسانات کنترل نشده دارند. می توانند سبب بروز صدمات و خسارات جدی به بورد های اصلی دستگاه های چاپگر و کپی شوند.

تونر کارتریج از مواد مصرفی فتوکپی شارپ

مواد مصرفی فتوکپی شارپ در نگاه بسیاری از مردم و دارندگان این دستگاه ها، صرفا تونر کارتریج می باشد. چرا که این بخش اهمیت بسیار زیادی در انجام و اجرای فعالیت های دستگاه دارد. تونر کارتریج همانطور که پیش تر اشاره شد، معادل جوهر مورد نیاز برای چاپ جوهر افشان می باشد. در واقع اصلی ترین و پایه ای ترین ماده مصرفی برای فتوکپی ها می باشد.

تونر کارتریج در ابعاد و همچنین رنگ های متنوع موجود و قابل خریداری است. شما می توانید رنگ مشکی تونر کارتریج مورد نظر خود را خریداری کنید. به عنوان مثال، رنگ های مشکی متالیک، مات و براق موجود می باشند. و با نام های MB, BK و BYشناخته می شوند. همچنین همه این تونر کارتریج ها برای هر سری دستگاه و هر مدل به صورت اختصاصی تولید شده است. و به فروش می رسد.

در نتیجه شما باید پس از انتخاب رنگ مورد نیاز خود، مدل دستگاه را نیز با مدل تونر کارتریج مطابقت بدهید. در واقع در نام تونر کارتریج ها، مدل های سازگار نیز نوشته شده است. به عنوان مثال تونر کارتریج مشکی سامسونگ مدل SM برای دستگاه های SM104 و ۱۰۵ مناسب می باشد و به کار بردن آن برای سایر مدل ها اصولی نیست و اصلا ممکن است بر روی دستگاه قابل شناسایی و عملکرد نباشد.

انتخاب برحسب نیاز

تونر کارتریج ها در کیفیت های مختلفی تولید می شوند. و به فروش می رسند. شما می توانید بر اساس کیفیت مورد نیاز خود، تونر کارتریجی با کیفیت های متفاوت سفارش دهید. اما به خاطر داشته باشید. که کیفیت تونر کارتریج، آن قدر در کیفیت اوراق کپی شده تاثیر گذار است که به راحتی می تواند سبب تغییر نمود رزولوشن و وضوح دستگاه شما شود.

تونر کارتریج با کیفیت، رنگ ها را پخش نمی کند. از سوی دیگر به نحوی در بطن کاغذ سرد می شود که کاملا یک دست بوده و تیرگی و روشنی و کنتراست های ناخواسته را در سطح چاپ غیر قابل تشخیص بسازد. همچنین تونر کارتریج با کیفیت، رنگ ها را سر زنده تر جلوه می دهد. و سبب طبیعی تر به نظر رسیدن عناصر تصویر، صاف تر بودن خطوط و یک فازی بودن نقاط می شود. و به این ترتیب سبب تشخیص داده شدن جزئیات بیشتر توسط ببینده می شود.

مواد مصرفی مورد نیاز برای دستگاه های رنگی

برخی مدل های فتوکپی های شارپ، قابلیت تهیه کپی های رنگی را نیز دارند. حضور رنگ در اسناد شما می تواند. اثر گذاری آن ها را تا چندین برابر افزایش دهد. و از این رو جلوه آن ها را بیشتر کند. همچنین قابلیت تهیه کپی های رنگی، قبول سفارشات رنگی و اجرای گردش کارهایی که رنگ در آن ها عامل مهمی است، می تواند به کسب و کار شما رونق بیشتری ببخشد.

این دستگاه ها فتوکپی های رنگی محسوب می شوند. فتوکپی های رنگی شارپ، در محفظه جوهر ها و مواد اولیه خود، قابلیت افزودن یک یا چند تونر کارتریج دیگر را دارند. و در صورت تامین تمام رنگ هایشان، قادر به چاپ رنگی بر اساس تکنولوژی چاپ لیزری نیز می باشند. این مدل ها به وسیله یک c به نشانه color در نام خود تمایز داده می شوند. چرا که قابلیت های آن ها با دستگاه های سیاه و سفید کاملا یکی می باشد و تنها امکان چاپ و کپی رنگی را دارند.

سیستم رنگ گذاری

در واقع شما برای استفاده از فتوکپی های رنگی یا دو رنگ شارپ، نیازمند به کار بردن یک یا چند ماده دیگر به عنوان مواد مصرفی فتوکپی شارپ می باشید. اغلب فتوکپی های رنگی بر اساس تکنولوژی آمیختگی رنگ CMYBK کار می کنند که یک سیستم رنگ گذاری ۵ رنگی می باشد. این سیستم ها رنگ های فیروزه ای، سرخابی، زرد، مشکی و طوسی را به نسبت های مشخص شده ترکیب می کنند. و در مختصات معین روی کاغذ از هر یک می ریزند.

در نتیجه شما نیاز به خریداری و قرار دادن تونر کارتریج های رنگی، به عنوان مثال تونر کارتریج فیروزه ای شارپ مدل SM104C نیز می باشید. توجه داشته باشید که بسیاری از دستگاه های فتوکپی رنگی، برای اجرای هرگونه کار، نیازمند حضور همه تونر کارتریج ها می باشند. به این معنا که حتی اگر قصد تهیه کپی سیاه و سفید داشته باشید و یک تونر رنگی نیز حاضر نباشد. شما با پیغام خطایی از سوی دستگاه مواجه خواهید شد.

سفارش و خریداری مواد مصرفی فتوکپی شارپ

سفارش و خریداری مواد مصرفی فتوکپی شارپ به سادگی امکان پذیر است. خریداری این مواد مصرفی از فروشنده مطمئن و معتبر اهمیت بسیاری دارد. چرا که هم شما را از کیفیت مواد خریداری شده آسوده خاطر می کند و هم مبلغی که برای خرید آن می پردازید. مقرون به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.