کاغذ مناسب فتوکپی

کاغذ مناسب فتوکپی

کاغذ مناسب فتوکپی

کاغذ مناسب فتوکپی در صورتی که با دستگاه شما سنخیتی نداشته باشد. ممکن است در هنگام عملیات کپی و تکثیر مشکل ساز شود. متناسب نبودن کاغذ فتوکپی با مدل دستگاه شاید چندان با اهمیت به نظر نرسد. با این حال در صورت عدم تناسب این دو، کاربران با مشکلاتی از قبیل مچاله شدن کاغذ ها هنگام کشیده شدن به داخل دستگاه و یا خرابی کاغذ کش مواجه خواهند شد. در ادامه قصد داریم این موضوع را کمی تخصصی تر مورد بحث قرار دهیم.

انتخاب کاغذ

پاسخ به این سوال ارتباط تنگاتنگی با مدل دستگاه شما دارد. آن چه که کاغذ ها را از یکدیگر متمایز می کند. شامل مواردی همچون جنس کاغذ، سایز و ابعاد آن، وزن و ضخامت برگه می باشد. دستگاه های کپی، معمولا هر کدام برای طیف خاصی از کاغذ ها طراحی می شوند. مثلا بعضی فتوکپی ها قادرند. کپی را روی کاغذ هایی با ابعاد بزرگ در حد آ۳ و حتی بزرگ تر انجام دهند. در حالی که برخی دیگر تنها برای کپی های سایز متوسط آ۴ و آ۵ طراحی شده اند. بنابراین شما می توانید سایز مناسب کاغذ فتوکپی را به راحتی با مراجعه به دفترچه راهنمای آن بیابید.

مورد مهم دیگری که در انتخاب کاغذ فتوکپی مطرح است، گرماژ کاغذ است. گرماژ کاغذ به معنی وزن یک متر مربع از کاغذ می باشد. مثلا وقتی می گویند کاغذ آ۴ ۷۰ گرم، منظور این است. که اگر مساحت یک متر مربع از آن کاغذ را وزن کنیم. ۷۰ گرم وزن خواهد داشت. دستگاه های کپی و پرینتر نسبت به گرماژ اوراق ورودی بسیار حساس هستند. ضخیم بودن بیش از حد کاغذ فتوکپی، می تواند عملیات کپی را به طور کامل مختل کند. از سویی نازک بودن بیش از حد کاغذ نیز در کپی های دو رو مشکل ایجاد می کند.

مناسب ترین گرماژ کاغذ برای دستگاه فتوکپی، ۸۰ گرم است. بنابراین برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ، مچاله شدن آن و آسیب رساندن به بخش های مختلف محصول از جمله قطعه کاغذکش، بهتر است.  حتما از کاغذ مناسب استفاده نمایید.

نکات مهم درباره کاغذ فتوکپی

سعی کنید تا حد ممکن از کاغذ رنگی در دستگاه فتوکپی استفاده نکنید. در دستگاه های فتوکپی بخش هایی همچون هیتر و درام در هنگام کار، دمای بسیار بالایی دارند. استفاده از کاغذ رنگی در دستگاه کپی، می تواند. هنگام عبور کاغذ از بخش هیتر، منجر به جذب این رنگدانه ها روی قطعات داخلی همچون درام شود. بدین ترتیب علاوه بر این که احتمالا علائم رنگی ناخواسته ای روی خروجی ها پدید می آیند، تفلون و درام دستگاه نیز کارایی و کیفیت خود را از دست می دهند.

افزون بر این باید توجه شود که کاغذ مورد استفاده از نوع پرز دار نباشد. پرز بافت برخی از کاغذ ها با کوچکترین تماسی جدا می شود. و می تواند در بخش های داخلی دستگاه تداخل ایجاد کند. به یاد داشته باشید. که دستگاه های کپی، با تکنولوژی های بسیار حساسی کار می کنند. و رعایت همه این موارد برای افزایش طول عمر مفید دستگاه و حفظ کیفیت آن الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.