آشنایی با برند زیراکس

زیراکس-5635

آشنایی با برند زیراکس

آشنایی با برند زیراکس خریدی مطمئن تر را برای شما رقم خواهد زد. خرید دستگاه های زیراکس به دلیل کیفیت و کارایی بالا مانع هدر رفت پول شما خواهد شد.  کاربر خریدی مطابق با نیاز کاری خود انجام دهد. در اینجا قصد داریم شما را به صورت تخصصی تر با برند زیراکس آشنا کنیم.

شرکت زیراکس

شرکت زیراکس شرکت آمریکایی می باشد، که در سال ۱۹۶۰ توسط جوزف سی ویلسون تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا تجهیزات مورد نیاز عکاسی را تولید می کرد. سپس محصولات دیگری از قبیل چاپگر، اسکنر، دورنگار، دستگاه نمایش، پروژکتور و دستگاه کپی توسط شرکت زیراکس به بازار عرضه شد.

شاید بد نباشد بدانید که نام ابتدایی این شرکت هالوید بوده است. با تولید محصولات منحصر به فرد و موفقیت های پیایی این شرکت نام خود را به هالوید زیراکس و در نهایت به زیراکس تغییر داد. به جرات می توان گفت شرکت زیراکس با تولید دستگاه های کپی توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

کیفیت

این شرکت با تولید دستگاه های کپی استاندارد و با کیفیت توانسته است نظر کاربران را در سطح جهانی به خود جلب کند. شرکت زیراکس دستگاه های کپی خود را با قطعات اصلی و با کیفیت می سازد. قطعات با کیفیت دستگاه باعث شده اند دستگاه های زیراکس چاپ با کیفیتی را به کاربران ارائه دهند. بنابراین کاربران با خرید دستگاه زیراکس می توانند از چاپی عمیق و زنده بهره مند شوند.

شرکت زیراکس در مدت زمان کوتاهی توانست برندسازی کند. آشنایی با برند زیراکس شما را از کیفیت دستگاه های این شرکت آسوده خاطر خواهد کرد. شرکت زیراکس از طریق نمایندگی زیراکس توانسته است خدمات پشتیبانی خود را به کاربران ارائه دهد. این شرکت با ارائه پشتیبانی قوی باعث شده است اعتبار چندین ساله خود را حفظ کند.

در حال حاضر ۴ شرکت زیراکس با نام های مختلف در ایران فعالیت دارند. فعالیت این شرکت ها در زمینه کاغذ، چاپ و ماشین های اداری می باشد. به جرات می توان گفت استفاده از دستگاه های این برند نام آشنا در بین کاربران رایج شده است.

زیراکس چیست؟

 

زیراکس (Xerox) از پیشوند زیرو (xero) به معنای خشک تشکیل شده است. بنابراین دستگاه زیراکس یک دستگاه نسخه برداری می باشد که از جوهر مایع استفاده نمی کند.

دستگاه زیراکس یا زیروگرافی توسط چستر کارلسون در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. سپس شرکت زیراکس توانست در سال ۱۹۴۷ میلادی تعداد انبوهی از این دستگاه را روانه بازار کند. جالب است بدانید که دستگاه زیراکس ۹۱۴ از اولین دستگاه های فتوکپی ساخته شده توسط این شرکت بود. این دستگاه کپی به میلیون ها نفر فروخته شد.

فتوکپی زیراکس

 

فتوکپی برند زیراکس از جمله دستگاه های پرکاربرد موجود در بازار است. استفاده از این نوع دستگاه کپی در ادارات، سازمان ها، مراکز آموزشی و مراکز چاپ و تکثیر رایج می باشد. به جرات می توان گفت فتوکپی زیراکس به دلیل کیفیت بالا توسط اکثر کاربران انتخاب می شود.

فتوکپی زیراکس در مدل های مختلفی در بازار موجود است. آشنایی با برند زیراکس و فتوکپی زیراکس از نکات مهم قبل از خرید دستگاه کپی می باشد. زیرا تنها در اینصورت است که کاربر می تواند متناسب با نیاز کاری خود خرید کند.

از انواع مختلف فتوکپی برند زیراکس می توان به استوک، بازسازی شده و آکبند اشاره کرد. هر کدام از این نوع دستگاه ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. دستگاه استوک دستگاهی دست دوم و کارکرده می باشند. دستگاه های بازسازی شده دستگاهایی هستند که بعضی از قطعات آن ها تعویض یا تعمیر شده است.

دستگاه های آکبند دستگاه هایی هستند که نو و کارنکرده هستند. کیفیت و کارایی دستگاه های استوک و بازسازی شده در حد دستگاه های آکبند می باشد. بنابراین کاربر براساس نیاز کاری خود می تواند یکی از انواع دستگاه های زیراکس را انتخاب کند.

معرفی ویژگی ها و قابلیت های فتوکپی برند زیراکس

 

شرکت زیراکس دستگاه های کپی خود را با طراحی منحصر به فردی تولید کرده است. طراحی منحصر به فرد این دستگاه ها مثال زدنی می باشد. دستگاه های زیراکس به دلیل با کیفیت بودن از طول عمر و دوام بالایی برخوردار هستند.

فتوکپی های زیراکس قابلیت های متنوعی دارند. یکی از قابلیت های این دستگاه این است که می تواند از یک نسخه اصلی چندین بار چاپ داشته باشد. همچنین چاپ های متوالی با کیفیت یکسان به کاربر ارائه دهد.

از دیگر قابلیت های فتوکپی برند زیراکس می توان به آپشن های اختیاری آن اشاره کرد. کاربر می تواند آپشن های اختیاری را به دستگاه اضافه یا حذف کند. یکی از آپشن های اختیاری دستگاه زیراکس قابلیت ذخیره خودکار ADF است.

سینی های ADF در اندازه های مختلفی وجود دارند. کمترین تعداد نگهداری این سینی ها ۱۵ تا ۲۵ صفحه است. بزرگترین این سینی ها قادر می باشد ۳۵ تا ۵۰ برگه را در خود نگه دارد. اگر دستگاه شما فاقد ADF باشد باید به صورت دستی و یک به یک برگه ها را جهت کپی، اسکن و فکس داخل دستگاه قرار دهید. این امر بسیار وقت گیر و دردسر ساز خواهد بود. بنابراین قابلیت ذخیره خودکار ADF باعث افزایش سرعت و کارایی دستگاه کپی خواهد شد.

از دیگر آپشن های اختیاری دستگاه سورتر است. این قابلیت برگه ها را دسته بندی و مرتب می کند. این قابلیت سرعت دستگاه را افزایش می دهد. فینیشر به عنوان دستگاه خروجی عملکردی چندگانه دارد. از وظایف فرعی فینیشر می توان به چسباندن، تا کردن، سوراخ کردن و صحافی کردن اشاره کرد.

دستگاه های زیراکس همگی دارای پنل لمسی هستند. پنل لمسی کاربری دستگاه را بسیار راحت تر کرده است. کاربر می تواند به آسانی دستور مورد نظر خود را از طریق پنل لمسی به دستگاه بدهد. پنل لمسی دستورات کاربر را دریافت و توسط دستگاه انجام خواهد داد. کاربر از طریق پنل لمسی می تواند ارتباطی کارآمد و موثر با دستگاه داشته باشد.

طرز کار دستگاه زیراکس

 

طرز کار دستگاه برند زیراکس براساس الکتریسته ساکن و نور می باشد. رسانای نوری موادی است که در معرض نور رسانایی قابل توجهی پیدا می کند. رسانای نوری بکار رفته در دستگاه های زیراکس از جنس سلنیوم یا ترکیبات سلنیوم دار است.

درام موجود در دستگاه برند زیراکس استوانه ی فلزی می باشد که سطح آن از لایه نازک ماده ی رسانای نوری تشکیل شده است. طرز کار دستگاه زیراکس شامل ۵ مرحله می باشد.

باردار کردن درام

در این مرحله درام در تاریکی با بار مثبت باردار می شود. ایجاد تصویر بر روی درام به وسیله بار مثبت: صفحه مورد نظر با تابش نور روشن می شود. نور بازتابیده شده پس از عبور عدسی یا لنز تصویر صفحه را بر روی درام ایجاد می کند. قسمت هایی از درام که نور دریافت کرده است خنثی می شوند. اما سایر قسمت های درام که تاریک مانده اند همچنان باردار باقی خواهند ماند. بنابراین در این مرحله تصویری غیر قابل مشاهده بر روی درام ایجاد می شود.

به کارگیری تونر

تونر پودر سیاه رنگی می باشد که توسط بار منفی باردار شده است. این پودر بر روی سطح درام پاشیده می شود. بنابراین تونر با بارمنفی به قسمت های باردار مثبت می چسبد. در این مرحله تصویر قابل رویت خواهد شد.

انتقال تصویر از درام به کاغذ

در این مرحله کاغذ خام دارای بار مثبت می شود. کاغذ را دور درام قرار می دهند. تونر که بار منفی دارد از سطح درام به سطح کاغذ با بار مثبت منتقل می شود. بنابراین تصویر بر روی کاغذ تشکیل خواهد شد.

تثبیت تصویر بر روی کاغذ: در نهایت برای تثبیت تصویر کاغذ را از یک منطقه داغ عبور می دهند. در اینصورت تصویری دائمی از نسخه اصلی ایجاد می شود.

 مدل های مختلف برند فتوکپی زیراکس

 

شرکت زیراکس دستگاه های خود را در مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه کرده است. بنابراین آشنایی با برند زیراکس و مدل های مختلف زیراکس امری ضروری می باشد. شرکت زیراکس با تولید مدل های مختلف دستگاه کپی قادر است تمامی نیازهای کاربران را برطرف سازد. آشنایی با برند زیراکس مانع از هدر رفت پول شما خواهد شد.

فتوکپی برند زیراکس در سری های مختلفی و با پیشوندهایی از قبیل WC و M و … در بازار موجود هستند. فتوکپی زیراکس در دو نوع تک کاره و چند کاره تولید می شوند. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

دستگاه کپی چند کاره برای کاربرانی که بودجه کافی خرید چند دستگاه به صورت جداگانه را ندارند انتخابی ایده آل محسوب می شود. از طرفی دستگاه های چندکاره فضای کمی از محیط را به خود اختصاص خواهد داد. کارایی و عملکرد دستگاه های چندکاره  نسبت به دستگاه های تک کاره بیشتر است. به همین خاطر استفاده از این دستگاه ها در ادارات، سازمان ها و مراکز کاربرد دارد.

یک تقسیم بندی دیگر دستگاه های زیراکس رنگی و یا سیاه و سفید بودن آن ها می باشد. دستگاه های رنگی با علامت C به معنای Color از سایر دستگاه ها متمایز شده است.

مزایای فتوکپی برند زیراکس

 

از مزایای فتوکپی زیراکس تنوع در مدل های مختلف آن می باشد. شرکت زیراکس با ارائه مدل های مختلف قادر است پاسخگوی تمامی نیاز کاربران باشد. سرعت و دقت این فتوکپی بسیار بالا است. استفاده از دستگاه در مکان های شلوغ کاربرد دارد. این قابلیت باعث افزایش محبوبیت دستگاه فتوکپی زیراکس در بین کاربران شده است.

آپشن های اختیاری می تواند سرعت و کارایی دستگاه را افزایش دهد. بنابراین در صورت لزوم می توان قابلیت های دستگاه را ارتقا داد. چند کاره بودن دستگاه های فتوکپی زیراکس باعث شده است کاربر علاوه بر کپی بتواند عمل فکس، اسکن و پرینت را هم انجام دهد. آشنایی با برند زیراکس کاربران را به خرید دستگاه های این شرکت ترغیب خواهد کرد.

جمع بندی و کلام آخر

آشنایی با برند زیراکس ویژگی های دستگاه های شرکت زیراکس را برای کاربران به خوبی نمایان می سازد. زیراکس برندی نام آشنا است، که دستگاه های آن کیفیت و کارایی لازم را دارند. از آنجاییکه مدل های مختلف این دستگاه ها در بازار موجود است. بنابراین انتخاب مدل متناسب با نیازکاری برای کاربر دشوار خواهد بود.

یکی از نکات مهم قبل از خرید دستگاه زیراکس آشنایی با برند زیراکس و مشخصات و ویژگی های دستگاه است. از دیگر نکات مهم خرید از فروشگاه و فروشنده معتبر می باشد. انتخاب فروشگاه معتبر مانع هدر رفت پول و انرژی شما خواهد شد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم دستگاه کپی زیراکس در سه نوع استوک، بازسازی شده و آکبند در بازار موجود است. امروزه اکثر افراد سودجو دستگاه های فرسوده و از کار افتاده را به جای دستگاه های استوک جا می زنند. بنابراین بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که خود وارد کننده دستگاه های دست دوم باشد.

فروشگاه کپی ایران سالهاست با فروش لوازم و تجهیزات اداری با کیفیت اعتماد کاربران را به خود جلب کرده است. از طرفی مشاورین متخصص فروشگاه با ارائه مشاوره انتخاب دستگاه کپی را برای کاربران راحت تر کرده اند. کاربران با انتخاب دقیق دستگاه کپی می توانند خریدی اقتصادی را برای خود رقم بزنند. فروشگاه کپی ایران برای اعتماد بیشتر کاربران دستگاه های خود را به همراه ضمانت نامه و گارانتی در اختیار آن ها قرار می دهد.

جهت کسب اطلاعات و آشنایی با برند زیراکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.